نخستین کتاب تاریخ شفاهی شهر قم رونمایی شد

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، با حضور اعضای شورای شهر، خانواده معظم شهدا، جمعی از همشهریان محله چهارمردان قم و مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، از نخستین کتاب تاریخ شفاهی شهر قم با عنوان چهارمردان، خیابان انقلاب رونمایی شد.

نخستین کتاب تاریخ شفاهی شهر قم رونمایی شد

ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به ضرورت دارد مکتوب کردن تاریخ شفاهی برای ایجاد تعلق به شهر گفت: گردآوری تاریخ شفاهی چهار محله قدیمی دیگر قم از جمله باغ پنبه، خیابان ارم، خیابان یخچال قاضی نیز تا سرانجام سال در دستور کار قرار گرفته است که پس از چاپ به صورت کتاب در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: متاسفانه در سال های پس از انقلاب تاریخ نگاری برای شهر قم کمتر انجام شده است و مردم با اماکن تاریخی قم مانند مقابر گنبد سبز که مقابر نخستین شاهان شیعی است، آشنایی خوبی ندارند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم محله چهارمردان را قطب انقلاب اسلامی دانست و اضافه نمود: در تاریخ نگاری این محله کوشش شده است تا رخدادها، ظرفیت ها و تاسیسات آن به همشهریان قمی و مردم ایران معرفی گردد.

کتاب چهارمردان، خیابان انقلاب به قلم حسن قریشی در 280 صفحه به موضوع هایی مانند دلیل نامگذاری خیابان، رویدادهای محله چهارمردان، معرفی بزرگان و شهیدان مسجد، آیین ها و سنت ها و مرکزهای تاریخی و فرهنگی خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان) شهر قم پرداخته شده است که می تواند منبع علمی از تاریخ محله چهارمردان برای پژوهشگران باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1912

به "نخستین کتاب تاریخ شفاهی شهر قم رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کتاب تاریخ شفاهی شهر قم رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید