کتاب

طرز تهیه چیپس و پنیر با فر و بدون فر مثل کافه

یکی از تنقلات خوشمزه مردم چیپس است و نکته جالبش این است که از پیر و جوان و کودک همه دوست دارند پای ظرف چیپس بشینند و از خوردنش و خش خشش در دهان شان لذت ببرند. اما یک خوشمزه دیگر که این روزها جایش در کافه ها و رستوران هاست چیپس و پنیر است. شاید برایتان جالب...

26 مهر 1402

خالق جایی برای پیرمردها نیست درگذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ان پی آر، مک کارتی در سال 2007 جایزه پولیتزر را برای رمان جاده- داستانی پسا آخرالزمانی بر مبنای رابطه یک پدر و پسر- دریافت کرد. این کتاب بعلاوه در سال 2008 جایزه ادبی سالانه اسپانیا را برد.

26 خرداد 1402

مراسم ترحیم احمد صفارمقدم برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، مراسم یادبود احمد صفارمقدم، عضو شورای علمی بنیاد سعدی و از مولفان و استادان مشهور آموزش فارسی به غیرفارسی زبانان آدینه، 12 خرداد از ساعت 18 تا 19 و 30 دقیقه در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار می گردد.

11 خرداد 1402

کلاس پرنده منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، کلاس پرنده نام رمانی است از نویسنده آلمانی اریش کستنر که در سال 1933 و در ژانر بچه ها نوشته شده است.

20 فروردین 1402

تهران یک مقصد مهم گردشگری به ویژه در ایام نوروز است

ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، تهران یک مقصد مهم گردشگری به ویژه در ایام نوروز است.

4 اسفند 1401

مقرون به صرفه ترین کافه های دور اروپا با محیط دنج (تور ارزان اروپا)

اروپا قرن هاست که مهد تمدن نو و مدرنی است که خود آن را به وجود آورده است. یکی از ویژگی های مجذوب کننده این قاره بهره مندی از کافه های دنج و زیبایی است که خوردن دسرها و نوشیدنی های خوشمزه در آنها مثل یک رویاست. فرقی نمی کند که یک غذای لذیذ می خواهید یا نوشیدنی...

5 دی 1401

سلطان گواهینامه ایران کیست؟ ، این مرد فقط 38 سال دارد

مرد 38 ساله ای که در طول زندگیش همه کار نموده، از صنعتگری و اختراع تا خلبانی و سکانداری کشتی، و بیشترین تعداد گواهینامه را در ایران دریافت نموده است، از زندگی خود می گوید.

15 آذر 1401

مکاری های تهران قدیم چه کسانی بودند؟

در زمان تهران قدیم، کسانی بودند که تعدادی چهارپا پیش خود نگه می داشتند و آن را به مردم اجاره می دادند؛ که به آن ها مکاری در واقع در زبان عامیانه به مکاری خر کرایه بده می گفتند.

29 مهر 1401

این بیماری های رایج در سفر را بشناسید؟

بیماری های رایج در سفر را چقدر می شناسد؟ چه نوع بیماری ها بیماری های رایج در سفر محسوب می شوند؟ بیماری های چون سردرد، سرگیجه، سرماخوردگی و چندین مورد دیگر بیماری هایی است که در سفر ممکن است هر مسافری به آن مبلا گردد. البته بعضی از بیماری ها آنچنان حاد...

22 مهر 1401

گرانی 38 درصدی کتاب نسبت به پارسال ، کتاب های ادبی در صدر نشر و فروش کتاب

در شهریور، ماهی که گذشت، با وجود حدود یک درصد کاهش نشر کتاب نسبت به زمان مشابه سال قبل، بیش از 9هزار عنوان کتاب منتشر شدند که حدود پنج هزار عنوان از آن ها چاپ اول بوده اند. این البته درحالی ست که در مدت یک سال، کتاب 38درصد گران تر شده است.

18 مهر 1401

تنها قالی امضادار ایرانی در موزه پتزولی ایتالیا

یک فرش شناس کتابی درباره قالی ایرانی دوره صفویه نوشته که اکنون در موزه کشور ایتالیا نگهداری می گردد. او این قالی را تنها قالی امضادار می داند.

23 شهریور 1401

(اینفوگرافیک) 7 روش موثر برای افزایش تمرکز و پرهیز از حواس پرتی

تمرکز را هم می توان با تمرین ها و ترفند های مختلف تقویت کرد. در مطلب زیر 7 روش را برای پرورش ذهنی شما آماده نموده ایم که از نظر می گذرانید.

22 مرداد 1401

برنامه قصه خوانی برای بچه ها در موزه آبگینه برگزار گردید

ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، برنامه قصه خوانی برای بچه ها در موزه آبگینه برگزار گردید.

15 تیر 1401

بازی بتل رویال و داستان محور Off The Grid معرفی گشت؛ تریلر آن را تماشا کنید

استودیوی گانزیلا گیمز (Gunzilla Games) به تازگی از بازی بتل رویال و داستان محور Off The Grid رونمایی کرده است.

1 تیر 1401

تور دهلی: دهلی را تنها در یک روز بگردید!

گردش در دهلیشهر دهلی به عنوان مرکز کشور هند، گویی 2 نقاب مختلف بر چهره دارد. یک نقاب آن به عنوان شهری مرکزی و مرکز هند و دیگری چهره یک شهر توریستی و لایه و لایه پر از جاذبه های رنگارنگ. دهلی را باید در پاییز دید و کیف کرد. دهلی شهری است که دارای دو چهره و دو...

16 خرداد 1401

14 مکان مخفی برای خرید در هند

در ماه می و آوریل گذشته، 50 نفر ماجراجو از سراسر جهان، مکان هایی مخفی در کشور خودشان را معرفی کردند که برای خرید بسیار عالی بود. در این مقاله نگاهی به 14 فروشگاه واقع در هند می اندازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

7 فروردین 1401

شخصیت یوسف با توانمندی امین حیایی ساخته شد

تهران (پانا) - تهیه کننده برف آخر درباره اختلاف با علیخانی و امین حیایی در مقام سرمایه گذاری خاطرنشان کرد نمی دانم این حرف ها از کجا می آید، امین حیایی از ابتدا بازیگر فیلم بود، احسان هم به دلیل مشغله نتوانست تهیه کننده باشد، ما هیچ اختلافی با هم نداریم.

29 اسفند 1400

استارتاپ ها در گذر زمان چه تغییراتی می نمایند؟

شناسایی تغییرات احتمالی در استارتاپ ها بعد از موفقیت های اولیهآنچه عموم مردم از استارتاپ در فکر دارند، محیطی شلوغ با کارمندان پرانرژی است که بخشی از وقت خود را به بازی و سرگرمی و خوش گذراندن اختصاص می دهند. در نگاهی دیگر، استارتاپ مکانی است که اعضای...

26 اسفند 1400

آمارها نشان داد نمایشگاه مجازی کتاب به بلوغ رسیده است

محمد خوانساری، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت و گو باخبرنگاران؛ درباره همکاری های سال جاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان نمود: سال گذشته برای نخستین...

23 اسفند 1400

عرضه 200 هزار عنوان کتاب در دومین نمایشگاه کتاب مجازی

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیغام توییتری با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ، از عرضه 200 هزار عنوان کتاب همزمان با این نمایشگاه اطلاع داد و نوشت استقبال از این رویداد ملی، رشد صنعت نشر و پیشرفت فرهنگی را در پی خواهد داشت.

6 اسفند 1400
تعداد: (78)