نشست مجازی آمریکا علیه چین با موضوع حقوق بشر

به گزارش سفر به تایلند، ائتلاف غرب علیه چین در کوشش است تا با برگزاری یک نشست مجازی نقدها علیه چین و شرایط حقوق بشر در این کشور را به عنوان اهرمی برای افزایش فشار علیه پکن استفاده کند.

نشست مجازی آمریکا علیه چین با موضوع حقوق بشر

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، چین از اعضای سازمان ملل خواسته تا در نشست آینده برنامه ریزی شده از سوی آلمان، آمریکا و بریتانیا با موضوع سرکوب مسلمانان اویغور و اقلیت های دیگر در سین کیانگ شرکت ننمایند.

در بیانیه هیئت نمایندگی چین در سازمان ملل آمده است: این برنامه دارای انگیزه سیاسی است. ما از هیئت نمایندگی شما درخواست می کنیم که در این رویداد ضد چین شرکت نکنید.

چین برگزار نمایندگان دیگر این رویداد ازجمله کشورهای اروپایی و استرالیا و کانادا را به استفاد از موضوعات حقوق بشری به عنوان ابزاری سیاسی برای مداخله در امور داخلی چین ازجمله سین کیانگ و مانع تراشی در راستا توسعه چین متهم کرد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده ذهن آنها درگیر موضوع تحریک تقابل با چین است. یک رویداد تحریک نماینده تنها می تواند به تقابل بیشتر منتهی گردد.

سفرای آمریکا، آلمان و بریتانیا تصمیم دارند چهارشنبه این هفته در رویدادی مجازی با مدیر اجرایی ناظر حقوق بشر و دبیر کل عفو بین الملل شرکت نمایند. هدف از این رویداد بحث درباره نحوه حمایت سیستم سازمان ملل، کشورهای عضو و جامعه مدنی از اقلیت ها در سین کیانگ اعلام شده است.

به نظر می رسد ائتلاف غرب به رهبری آمریکا به شدت کوشش دارند در حوزه هایی که انتقاداتی علیه پکن مطرح است، متمرکز شوند. وزرای خارجه گروه 7 در بیانیه ای که پس از نشست لندن منتشر شده، اعلام نمودند: پکن ناقض حقوق بشر بوده و از نفوذ مالی اش برای ارعاب و تهدید دیگران استفاده می نماید.

.چین نیز نسبت به بیانیه وزرای خارجه گروه 7 درباره تایوان نیز واکنش نشان داد و بیانیه مشترک وزرای خارجه گروه 7 را که در آن از تایوان حمایت کرده و پکن را قلدر و گردن کلفت توصیف کرده، به شدت محکوم کرده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی اش ارزیابی کرد.

دولت تایوان نیز ضمن استقبال از بیانیه گروه 7 اعلام نمود که این برای نخستین بار است که وزرای خارجه گروه 7 به این جزیره در بیانیه مشترک خود اشاره کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1661

به "نشست مجازی آمریکا علیه چین با موضوع حقوق بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مجازی آمریکا علیه چین با موضوع حقوق بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید