واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل مقاوم سازی می گردد

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: سهمیه مقاوم سازی مسکن روستایی در استان اردبیل سال جاری 6 تا 8 هزار واحد است که البته هنوز در این زمینه نامه رسمی به بنیاد مسکن اردبیل ابلاغ نشده است.

واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل مقاوم سازی می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

احمد حاج علیزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: با ابلاغ قطعی سهمیه مقاوم سازی مسکن روستایی برای استان اردبیل به ازای هر متقاضی تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می گردد که به نظر می رسد تا 4 ماهه نخست سال آینده نیز امکان جذب این اعتبارات و تسهیلات مهیا است.

وی توضیح داد: براساس سرشماری سال 90، 38 درصد از مساکن روستایی در استان اردبیل مقاوم سازی شدند اما این رقم براساس آمار پرداختی تسهیلات و عملکرد بنیاد مسکن به شکل میدانی در روستاها تا 50 درصد افزایش یافته است.

حاج علیزاده با بیان اینکه تعهدات بنیاد مسکن برای مقاوم سازی مساکن به قوت خود باقی است و کوشش بر این است تا بعضی از ضعف های گذشته رفع گردد، اضافه کرد: بنیاد مسکن کوشش جدی را شروع نموده تا در قالب برنامه ششم توسعه بتواند نیم دیگری از واحدهای کم دوام و بی دوام روستایی را مقاوم کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اعلام کرد: تا سال 92 سهمیه ابلاغی به استان 4 هزار و 807 واحد بوده که اعتبار ریالی آنها 60 میلیارد تومان است که 100 درصد متقاضیان به بانک ها معرفی شده و از این سهمیه 82 درصد نیز به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

وی با اشاره به مراحل سه گانه احداث گفت: بانک ها نیز براساس فرایند اجرایی پروژه ها پرداختی را انجام می دهند تا در تکمیل واحدهای مقاوم سازی روستایی مسئله ای به وجود نیاید.

حاج علیزاده اظهار کرد: بعد از ابلاغ سهمیه سال جاری و سقف تسهیلات پرداختی تا 15 میلیون تومان بانک ها بدون تاخیر و تعلل باید تسهیلات را با اولویت پرداخت نمایند به طوری که هیچ بهانه ای در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل متوسط مقاوم سازی مساکن روستایی را در سطح کشور 26 درصد دانست و اضافه کرد: استان اردبیل در این زمینه با مقاوم سازی نیمی از واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام جزو 3 استان برتر شناخته شده است.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 832

به "واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل مقاوم سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل مقاوم سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید