وزیر بازرگانی عراق: تظاهرات تخلیه محموله های مواد غذایی را با تاخیر روبه رو نموده است

به گزارش سفر به تایلند، وزیر بازرگانی عراق تاکید نمود، ادامه اعتراضات در عراق منجر به تاخیر در تخلیه محموله های مواد غذایی شده است.

وزیر بازرگانی عراق: تظاهرات تخلیه محموله های مواد غذایی را با تاخیر روبه رو نموده است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، محمد هاشم العانی، وزیر بازرگانی عراق امروز (یکشنبه) اظهار کرد: ادامه یافتن اعتراضات در عراق منجر به تاخیر در تخلیه بارهای مختلف برنج و مواد غذایی در بندر ام قصر شده است.

سخنگوی رسمی العانی تاکید نمود، بستن بنادر جنوب از سوی تظاهرکنندگان تاثیر منفی بر ورود مواد غذایی می گذارد که در قالب لیست کوپن ها باید به انبارهای وزارتخانه منتقل شوند به این ترتیب روند قرار دریافت این کالاهای کوپنی در دست شهروندان با تاخیر روبه رو خواهد شد.

وی اضافه کرد، چندین کشتی حامل بار برنج و دیگر اقلام غذایی متعلق به وزارت بازرگانی به دلیل بسته بودن بنادر، تخلیه بارشان با تاخیر روبه رو شده و این هزینه های هنگفتی روی دست عراق می گذارد و وزارتخانه قراردادهایی با شرکت ها و کشتی ها منعقد نموده و باید در وقت مقرر تخلیه و بارگیری شوند.

وزیر بازرگانی عراق اظهار داشت: وزارتخانه از خواسته های قانونی تظاهرکنندگان حمایت می نماید و با همکاری کمیته وزارتی برای پاسخگویی به خواسته های معترضان همکاری نموده است ما در اینجا عاجزانه از تظاهرکنندگان می خواهیم منافع ملت را به خطر نیندازند چراکه این کشتی ها حامل مواد غذایی برای شهروندان هستند.

اعتراضات روز شنبه عراق که نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گلوله واقعی و گاز اشک آور استفاده کردند، به تعطیلی تمامی مسیرهای منتهی به بندر ام قصر واقع در نزدیکی شهر بصره در جنوب عراق شد.

عراق از اوایل اکتبر شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به فساد در دستگاه های دولتی و مسائل مالی و معیشتی بوده است. آنها بهبود شرایط معیشتی، مبارزه با فساد، برکناری دولت، انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودهنگام برای تشکیل کابینه جدید را خواهان شدند.

موج اول و دوم این اعتراضات به کشته شدن بیش از 250 تظاهرکننده و زخمی شدن هزاران تن دیگر منجر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 527

به "وزیر بازرگانی عراق: تظاهرات تخلیه محموله های مواد غذایی را با تاخیر روبه رو نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بازرگانی عراق: تظاهرات تخلیه محموله های مواد غذایی را با تاخیر روبه رو نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید