تور ارزان ایتالیا: پروژه دیجیتالی کردن کتاب های عربی به وسیله موسسه ایتالیایی

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، مقامات شهر شارجه امارات و کتابخانه مرکزی این شهر با موسسه آمبروزیانا در شهر میلان ایتالیا برای دیجیتالی کردن بیش از 2500 کتاب و نسخه قدیمی به توافق رسیدند که گفته می گردد قدمت برخی از آنها به 450 سال هم می رسد.

تور ارزان ایتالیا: پروژه دیجیتالی کردن کتاب های عربی به وسیله موسسه ایتالیایی

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

طبق توافق اماراتی ها قرار است موسسه ایتالیایی با حضور در کتابخانه مرکزی شارجه با دستگاه های پیشرفته و مدرن، اسکن و تصویربرداری نسخه های در حال تخریب این کتابخانه را دیجیتالی نمایند. پیش از این موسسه ایتالیایی در مجموعه های ارزشمندی از کتاب های تاریخی مربوط به مسلمانان را اسکن نموده بود.

کتابخانه مرکزی شهر شارجه حاوی بیش از 40هزار نسخه و کتاب قدیمی مربوط به قرن 16 میلادی است که شامل زبان های ایتالیایی، لاتین، یونانی، عربی و ... است. در میان این مجموعه 12هزار نسخه مصور و نقاشی های روی کاغذ اثر رافائل، لئوناردو داوینچی و نقشه های قدیمی به دست آمده از قاره اروپا دیده می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1816

به "تور ارزان ایتالیا: پروژه دیجیتالی کردن کتاب های عربی به وسیله موسسه ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: پروژه دیجیتالی کردن کتاب های عربی به وسیله موسسه ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید