پلیس مخالف شادی مردم نیست

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران/بوشهر فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر گفت: نگاه پلیس به موضوع چهارشنبه آخر سال یک نگاه فرهنگی و پیشگیرانه است.

پلیس مخالف شادی مردم نیست

سرهنگ ستاد پیمان فتاحی با اشاره به موضوع چهارشنبه آخر سال و نزدیک بودن ایام تعطیلات نوروزی با بیان اینکه پلیس هیچگاه مخالف شادی مردم نیست، افزود: رویکرد پلیس به موضوع چهارشنبه آخر سال یک نگاه اجتماعی و پیشگیرانه است و به آمادگی مجموعه انتظامی شهرستان در برخورد با مخلان نظم و امنیت اشاره کرد.

وی در خصوص خطرناک بودن مواد محترقه که به وسیله افراد سودجو در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می گیرد، گفت: بسیاری از قربانیان چهارشنبه آخر سال را بچه ها و نوجوانان تشکیل می دهند و خانواده ها بایستی مراقبت های لازم را در این خصوص به عمل آورند.

فرمانده انتظامی افزود: این فرماندهی با برگزاری جلسات آموزشی در جوامع هدف، تعامل با سازمان های امدادی، برگزاری جلسات شورای معتمد پلیس و توزیع بروشورهای آموزشی در خصوص خطرات ناشی از مواد محترقه و پیشگیری از سرقت در بین شهروندان در جهت افزایش آگاهی و کاهش آسیب ها اقدام کرده است.

سرهنگ فتاحی با بیان اینکه شهروندان برای انجام نظافت منزل خود نیروهای خدماتی را از شرکت های معتبر و قانونی درخواست کنند، گفت: در صورت سوء استفاده و یا سرقت از منزل، با داشتن آدرس شرکت های مزبور، راحت تر می توان با استناد به قرارداد و اجاره نامه از طریق قانونی اقدام کرد.

این مقام انتظامی توصیه کرد: در هنگام ترک منزل حتما درب ورودی، درب حیاط، پنجره های مشرف به کوچه و درب مشرف به بالکن را قفل کنند و در مسافرت های طولانی، مراتب را به پاسگاه و کلانتری محل سکونت خود اطلاع دهند.

وی با اشاره به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، خریدوفروش و... مواد منفجره و محترقه به طور غیر مجاز را جرم دانست و گفت: برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامی هر کسی با هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا با تعرض با افراد، مخل نظم و آرامش عمومی شود و یا مردم را از فعالیت بازدارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و 74 ضربه شلاق محکوم می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر در پایان با تاکید بر نقش تاثیرگذار رسانه ها در فرهنگ سازی جامعه از همراهی و همکاری اصحاب رسانه با نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد و از همشهریان عزیز و مردم با فرهنگ شهرستان عسلویه تقاضا داریم با همکاری خود با نیروی انتظامی هرگونه اخبار و اطلاعات خود را با شماره تلفن و سامانه پیامکی 110 و هرگونه انتقاد و پیشنهاد خود را با تلفن 197 در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1499

به "پلیس مخالف شادی مردم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس مخالف شادی مردم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید