کشف نوع جدید کرونا در بریتانیا با سرعت انتقال بیشتر ، هلند: پروازهای انگلیس لغو می گردد

به گزارش سفر به تایلند، مقامات بریتانیا و سازمان های جهانی اعلام کردند: شواهدی در باره شدت و میزان مرگباری نوع جدید ویروس، تفاوت رفتار آن در برابر درمان واکسن یا فرایند درمانی اش وجود ندارد.

کشف نوع جدید کرونا در بریتانیا با سرعت انتقال بیشتر ، هلند: پروازهای انگلیس لغو می گردد

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

نوع جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا شناخته شده است. این ویروس در مقایسه با نوع اصلی کرونا با سرعت بیشتری منتشر می شود اما تا به امروز شواهدی مبنی بر مرگباری بیشتر آن به دست نیامده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس 24، اگرچه هنوز بی اعتمادی چشم گیری در باره نوع جدید ویروس وجود دارد، بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در این باره گفت: نسخه جدید حدود 70 درصد سریع تر از نسخه قدیمی انتقال می یابد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) پس از شناسایی ویروس جدید کووید- 19 در بریتانیا خاطرنشان کرد که با مقامات بریتانیا برای تحقیق و اطلاع رسانی در تماس نزدیک خواهد بود.

پس از شناسایی نوع جدید ویروس کرونا بخش عمده ای از جنوب شرقی انگلیس و لندن برای مهار بیماری کرونا تحت محدودیت های شدید و جدید نهاده شد.

همچنین هلند پروازهای بریتانیا به خاک کشورش را ممنوع نمود.

هیچ شواهدی مبنی بر تفاوت اثربخشی واکسن های کرونا بر نوع جدید ویروس کووید -19 وجود ندارد/ عکس: رویترز

دولت هلند خاطرنشان کرد که ممنوعیت پروازهای بریتانیا به هلند بین روزهای 30 آذر تا 12 دی اجرا خواهد شد.

هلندی ها پس از نمونه گیری و یافتن نوع جدید ویروس کرونا در کشورشان دستور ممنوعیت پروازها را از بریتانیا صادر کردند. نوع جدید ویروس کرونای یافت شده در هلند از همان مدل کشف شده در بریتانیا در اوایل ماه جاری میلادی بود.

مقامات هلند در انتظار وضوح بیشتر در باره شرایط بریتانیا خاطرنشان کردند که خطر ورود ویروس جدید از بریتانیا به هلند باید به حداقل برسد.

دولت هلند خاطرنشان کرد که در روزهای آینده با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای محدود کردن بیشتر خطر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا از بریتانیا هم فکری و تعامل خواهد نمود.

اطلاعات از نسخه جدید کرونا

بی بی سی در این باره نوشت: سازمان بهداشت جهانی در توییتی خاطرنشان کرد که با مقامات بریتانیا در خصوص نسخه جدید ویروس کرونا در تماس نزدیک خواهد بود.

طبق این گزارش بریتانیا اطلاعاتی از تحقیقات مداوم در باره نوع جدید ویروس کرونا را به اشتراک می گذارد و سازمان بهداشت جهانی (WHO) کشورهای عضو و مردم را از ویژگی های این نوع ویروس و پیامدهای آن آگاه می نماید.

مقامات بریتانیا و سازمان های جهانی خاطرنشان کردند: شواهدی در باره شدت میزان مرگباری نوع جدید ویروس، تفاوت رفتار آن در برابر درمان واکسن یا فرایند درمانی آن وجود ندارد.

کریس ویتی مدیر ارشد پزشکی بریتانیا در این باره گفت: من فکر می کنم ویروس جدید شرایط را به مراتب بدتر خواهد نمود اما اگر واکسن ها مفید واقع شوند، حقایق خوش بینانه ای در این زمینه وجود دارد.

در اروپای ویروس زده چه می گذرد؟

برنامه های جدیدی برای مهار ویروس کرونا در تعطیلات کریسمس درجنوب شرقی انگلیس و دیگر نقاط اسکاتلند، ولز و دیگر نقاط جزیره انگلیس در نظر گرفته شده است.

بوریس جانسون نخست وزیر در حین اعلام محدودیت های شدیدتر گفت: ساکنان ردیف 4 باید در خانه بمانند

ایتالیا نیز دستور قرنطینه سراسری در بیشتر روزهای کریسمس و سال نو میلادی را صادر نموده است. این کشور در طول تعطیلات رسمی تحت محدودیت های منطقه قرمز قرار خواهد گرفت و تمامی فروشگاه ها، رستوران و بارهای غیرضروری در آن بسته خواهد شد. ایتالیایی ها فقط با دلایل محدود اجازه سفر خواهند داشت.

هلند و آلمان قوانین محدود کننده را تا ژانویه (ماه آینده) اعمال نموده اند. در تعطیلات کریسمس، آلمانی ها اجازه دارند تا تنها میزبان 4 نفر از اعضای نزدیک خانواده خود باشند.

اتریش قرار است پس از کریسمس وارد سومین دوره قرنطینه سراسری گردد. از 26 دسامبر مغازه های غیر ضروری در این کشور تعطیل شده و رفت و آمدهای خارج از خانه محدود می شوند.

سوئد نیز استفاده از ماسک را در وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه در ساعات اوج رفت و آمد توصیه نموده و دستورالعمل های قبلی خود را در این زمینه تغییر می دهد.

دفتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پس از مثبت شدن تست کرونای وی، حال رئیس جمهور را پایدار عنوان نمود. در این گزارش آمده است که او علائمی مانند خستگی و سرفه را تجربه می نماید اما این علائم مانع کار او نمی شوند.

ایگور ماتوویج نخست وزیر اسلوواکی که هفته گذشته با مکرون در اجلاس اتحادیه اروپا شرکت نموده بود، دو روز پیش از مثبت شدن تست کرونایش اطلاع داد.

چند رهبر اروپایی دیگر که در این اجلاس شرکت نموده اند از قرنطینه کردن خودشان گفته اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1301

به "کشف نوع جدید کرونا در بریتانیا با سرعت انتقال بیشتر ، هلند: پروازهای انگلیس لغو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف نوع جدید کرونا در بریتانیا با سرعت انتقال بیشتر ، هلند: پروازهای انگلیس لغو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید