یاری نخواستیم؛ حداقل جریمه نکنید!

به گزارش سفر به تایلند، کرونا مثل هر صنعت دیگری، صنایع دستی را هم بی نصیب نگذاشته و با کاهش شدید فروش و تعطیلی نمایشگاه ها، بازار این حوزه بیش از پیش کساد شده و بسیاری از فعالان این حوزه را درگیر مسائل معیشتی نموده است؛ این در حالی است که با گذشت بیش از یک سال از این شرایط، همچنان بسیاری از فعالان این حوزه از شرایط موجود ناراضی هستند و عنوان می نمایند که آنگونه که شایسته است از سوی متولیان امر مورد حمایت قرار نگرفته اند.

یاری نخواستیم؛ حداقل جریمه نکنید!

حمیدرضا میری، فراورینماینده صنایع دستی در حوزه سرامیک یکی از همین فعالان حوزه صنایع دستی است که درباره مسائل فعلان این حوزه در دوران کرونا در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار می نماید: در حال حاضر یکی از اصلی ترین مسائل ما تهیه مواد اولیه است که به دلیل تحریم ها یا بسیار گران شده اند یا اصلا موجود نیستند. ما چندین ماه کوشش می کنیم تا یک محصول را فراوری کنیم، اما در فرآیند فراوری در تهیه مواد مورد احتیاج به مشکل برمی خوریم.

او ادامه می دهد: در دوران کرونا طبیعتا تمام مشاغل دچار مشکل شدند که حوزه صنایع دستی نیز مستثنی نبوده است. در نتیجه در این مدت با توجه به شرایط موجود، فروشگاه هایی که با فراوریی ما همکاری داشتند با حضور در عرصه فروش آنلاین کوشش کردند که تا اندازه ای مشکل فروش را حل نمایند.

این فعال حوزه صنایع دستی درباره اقدامات متولیان امر برای تسهیل امور فراورینمایندگان و هنرمندان صنایع دستی نیز خاطرنشان می نماید: باید این نکته را در نظر داشت در ماه هایی که به دلیل شرایط کرونایی، تعطیل بودیم، طبیعتا به مشکل پرداخت برخورده بودیم، اما نه تنها حمایتی از ما صورت نگرفت، بلکه برای تاخیر در پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی بعضی همکاران، جریمه هم شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1602

به "یاری نخواستیم؛ حداقل جریمه نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری نخواستیم؛ حداقل جریمه نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید