گروه 7 در روز دوم اجلاس خود به موضوعات اصلی می پردازد

به گزارش سفر به تایلند، خبرگزاری خبرنگاران- رهبران قدرت های عظیم دنیا که گروه هفت را تشکیل می دهند، پس از رسیدن به یکدیگر و نخستین تماس ها، شنبه با پرداختن به پیشگیری از بحران های بهداشتی و دفاع چند جانبه وارد اصل موضوع می شوند.

گروه 7 در روز دوم اجلاس خود به موضوعات اصلی می پردازد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه در گزارشی از لندن نوشت: شروع نشست در تفریحگاه ساحلی کاربیس بی Carbis Bay شرایطی را فراهم آورد تا رؤسای جمهوری و نخست وزیران آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، کانادا، ژاپن و آمریکا برای نخستین بار در نزدیک به دو سال گذشته ملاقات حضوری با یکدیگر داشته باشند.

شنبه که دومین روز از اجلاس سه روزه سران گروه هفت است، این رهبران هنگام صرف شام در فضای باز در ساحل می توانند تفاهم خود را بار دیگر در مقابل دوربین ها به نمایش بگذارند.

اما برنامه آن ها شلوغ به نظر می رسد. جلسات جمعی کاری و ملاقات های دو جانبه یکی پس از دیگری برای این رهبران پیش بینی شده است که همتایان آن ها از کره جنوبی، آفریقای جنوبی، استرالیا بعلاوه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به آن ها ملحق خواهند شد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند با توجه به شرایط وخیم بهداشتی در کشورش، به صورت مجازی در این جلسه حضور خواهد داشت.

پاسخ به همه گیری کووید-19 همچنان یکی از موضوعات اصلی برنامه کاری امروز سران گروه هفت است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیروز در شروع این اجلاس آن را فرصتی فوق العاده بازسازی بهتر و به نحوی عادلانه تر و حتی زنانه تر توصیف نموده بود.

پس از وعده ها در خصوص اهدا واکسن به کشور های فقیر به منظور خاتمه دادن هر چه سریعتر به همه گیری، رهبران گروه هفت می خواهند راه هایی بیابند که از بروز بحرانی مشابه جلوگیری گردد، بحرانی که تا به امروز دنیا بیش از سه میلیون و 770 هزار نفر را در دنیا گرفته است.

گروه هفت بیانیه کاربیس بی را امضا خواهد نمود، بیانیه ای که از سوی داونینگ استریت (دفتر نخست وزیری انگلیس) تاریخی توصیف شده است و شامل رشته تعهداتی برای جلوگیری از فاجعه بهداشتی تازه است.

این تعهدات مربوط به کاهش مهلت برای فراوری واکسن ها، درمان ها و تشخیص ها، تقویت نظارت بهداشتی و اصلاح سازمان دنیای بهداشت به منظور تقویت آن خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1688

به "گروه 7 در روز دوم اجلاس خود به موضوعات اصلی می پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه 7 در روز دوم اجلاس خود به موضوعات اصلی می پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید