6 عارضه تنفس دهانی

به گزارش سفر به تایلند، پولیپ بینی، احتقان مزمن بینی، سینوزیت، عظیم بودن بیش از اندازه لوزه ها حتی گاهی اوقات عادت به باز بودن دهان در هنگام خواب را می توان به نام علل تنفس دهانی نام برد. در هر حال هر عاملی که سبب گردد فردی نتواند به راحتی از بینی نفس بکشد ناچار خواهد بود برای کسب اکسیژن از راه دهان اندازه مورد احتیاج اکسیژن خود را تأمین

6 عارضه تنفس دهانی

6 عارضه تنفس دهانی

با اینکه بسیاری از افراد از راه دهان تنفس می نمایند ولی چندان از عواقب آن باخبر نیستند. تنفس دهانی معضلی است که اگر زود درمان نشود مسائل اش مزمن شده، چه بسا گاهی درمان موفقی نمی توان برای مشکل به وجود آمده در نظر گرفت.

پولیپ بینی، احتقان مزمن بینی، سینوزیت، عظیم بودن بیش از میزان لوزه ها حتی گاهی اوقات عادت به باز بودن دهان در هنگام خواب را می توان به نام علل تنفس دهانی نام برد. در هر حال هر عاملی که سبب شود فردی نتواند به راحتی از بینی نفس بکشد ناچار خواهد بود برای کسب اکسیژن از راه دهان میزان مورد احتیاج اکسیژن خود را تأمین کند. همان طور که می دانید تنفس از راه بینی دارای محسناتی است که تنفس از راه دهان فاقد آن است، از قبیل گرم شدن هوای تنفسی، گرفته شدن گرد و غبار موجود در هوای تنفسی به وسیله مژک های بینی و... و اما مسائلی که تنفس از راه دهان ایجاد می نماید عبارت اند از:

1.تنفس دهانی چنانچه در دوران کودکی وجود داشته باشد و هیچ تلاشی در جهت رفع آن صورت نپذیرد، سبب عمیق شدن کام یا سقف دهان خواهد شد که این خود به طور ثانویه باعث کاهش قوس فک بالا می شود و در پی آن جا برای قرار گرفتن دندان ها در یک قوس فکی کاهش می یابد و دندان ها برای جبران کمبود فضا به سمت بیرون حرکت می نمایند و حالت بیرون زدگی دندان ها علاوه بر زشت بودن فرم صورت خطر شکسته شدن آنها را در پی دارد. علاوه بر دندان ها خود استخوان فک در ناحیه قدام فک بالا هم بیرون زده می شود که برای درمان این گونه موارد احتیاج به ارتودنسی و جراحی توأماً می باشد.

2.تنفس دهانی سبب خشک شدن دهان می شود و با کمبود بزاق و خشک شدن دهان بستر مناسبی جهت التهاب ایجاد شده، در پی آن بیماری های لثه ایجاد می شود و متعاقب التهاب لثه ممکن است بوی بد دهان هم عارض شود که به منظور جلوگیری از این مشکل باید دلیل اصلی که همانا تنفس دهانی است رفع شود و با درمان های موضعی فقط یک درمان موقتی صورت می پذیرد.

3.یکی از مسائل ایجاد شده دیگر با تنفس دهانی، پوسیدگی های دندانی در ناحیه طوق یا ناحیه لثه ای می باشد که آن هم در پی خشک شدن دهان و عدم خودشویی دندان ها به وسیله بزاق حادث می شود.

4.افرادی که دچار مشکل تنفس دهانی هستند همیشه لب های خشک و ترک خورده دارند که زخم شدن مدام لب ها علاوه بر مشکل جسمی، این افراد را از لحاظ روحی دچار آزردگی می نماید و معمولاً این افراد از این قضیه رنج می برند.

5.افرادی که دچار تنفس دهانی ناشی از گرفتگی بینی هستند از لحاظ تکلم مشکل دارند و معمولاً تو دماغی صحبت می نمایند که در نهایت در شکل گیری شخصیت بچه ها اهمیت خاصی دارد.

6.افرادی که در اثر تنفس دهانی دارای فک بالای جلوآمده هستند معمولاً در ادای بعضی کلمات دچار مشکل می شوند و در تلفظ مشکل دارند.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1774

به "6 عارضه تنفس دهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 عارضه تنفس دهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید