7 روش برای تزیین دیوار با وسایل ساده

به گزارش سفر به تایلند، 19یکی از روش های ساده برای تزیین خانه، استفاده از پتانسیل موجود در سطوحی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرند؛ مانند دیوارها! تزیین دیوار با وسایل ساده هم به راحتی ممکن است و نیازی نیست به فکر بودجه و هزینه زیاد باشید. حتی تغییر کوچکی مانند تزیین دیوار با مقوا هم بر فضای کلی خانه تأثیر بسیاری دارد و می تواند دکوراسیون خانه را از حالت یکنواخت همیشگی خود خارج کند. اگر تزیین دیوار پذیرایی و اتاق های خود را به درستی انجام دهید، نه تنها باعث شلوغی نمی گردد بلکه می تواند به تکمیل و منسجم شدن طراحی منزل یاری کند. در ادامه با چند راه چاره برای تزیین دیوار اتاق آشنا می شوید.

7 روش برای تزیین دیوار با وسایل ساده

1. تزیین دیوار با سنگ و کاغذ دیواری

سنگ های دکوری در طرح، رنگ و اندازه های مختلفی وجود دارند. تنها کافی است با توجه به سلیقه و دکوراسیون خانه خود یکی از بهترین مدل ها را انتخاب کنید.

فقط یک یا دو دیوار را در هر فضا به این سنگ های دکوراتیو اختصاص دهید. تزیین همه دیوارها با سنگ تأثیر منفی بر فضای داخلی خانه می گذارد. برای مابقی دیوارها می توانید از کاغذ دیواری مناسب بهره ببرید.

بعد از خرید سنگ تزئینی، مراحل زیر را پیش ببرید.

  • برای نصب سنگ از چسب مخصوص یا سیمان بهره ببرید.
  • سنگ ها را روی چسب قرار دهید و صبر کنید تا خشک گردد.
  • ممکن است مجبور شوید قسمت هایی از سنگ ها را برش بزنید یا سمباده بکشید.
  • دیوار را به قسمت های مختلف تقسیم کنید و بعد از نصب هر قسمت، به سراغ بخش بعدی بروید.
  • می توانید برای راحتی و دردسر کمتر، هنگام خرید سنگ از نصاب حرفه ای بخواهید تا نصب را برای شما انجام دهد.

2. تزیین دیوار با عکس و روشنایی دیواری

در بسیاری از خانه ها می توان تعدادی قاب عکس یا حداقل یک عدد را روی دیوار مشاهده کرد. ولی در بسیاری از موارد قاب ها در گوشه تاریک و بدون نوری قرار دارند که اصلاً دیده هم نمی گردد.

برای این که عکس های خاطره انگیز خود را برجسته تر کنید، از نورهای دیواری یاری بگیرید. این ترفند تزیین دیوار از این نظر محبوب است که می توانید عکس خانواده و عزیزان یا لحظات شیرین به یاد ماندنی خود را روی دیوار حک کنید.

یکی از دیوارهای خانه را برای تابلوهای دیواری انتخاب کنید. اگر سیم کشی دیوارکوب در خانه تان وجود دارد، می توانید این قسمت را برای عکس ها برگزینید.

عکس ها را چاپ کنید و به دنبال قاب های ساده و زیبا برای آنها بگردید. بهتر است برای هماهنگی بیشتر، عکس ها را با تناژ رنگی یکسان پرینت بگیرید و از پاسپارتو در اطراف آنها بهره ببرید.

با توجه به تعداد قاب ها و با در نظر دریافت چیدمان و فاصله مناسب، میخ را بر دیوار بکوبید و قاب عکس ها را روی میخ قرار دهید. حال با روشن کردن دیوارکوب و روشنایی روی دیوار، عکس های زیبا جلوه بیشتری دارند.

اگر دیوار مورد نظر شما سیم کشی نشده و نمی توانید از لوستر دیواری بهره ببرید، ریسه های نور برای روشن کردن عکس ها و به ویژه تزیین دیوار اتاق خواب انتخاب خوبی هستند.

حتی می توانید به جای قاب کردن عکس ها، یک طناب، بند یا کنف را در اندازه مشخصی با استفاده از میخ روی دیوار وصل کنید. حال با گیره های کوچک مخصوص کاغذ، عکس ها را روی این بند آویزان کنید.

3. استفاده از شلف و باکس های دیواری

شلف یا طبقات دیواری که مدل های به روز شده طاقچه ها هستند، صندلی ویژه ای در دکوراسیون خانه های امروزی پیدا نموده اند.

در خانه های آپارتمانی کوچک که فضای زیادی برای قرار دادن وسایل تزیینی و حتی کتاب وجود ندارد، می توان از این شلف های دیواری استفاده بهینه کرد.

شلف در طرح، رنگ و ابعاد مختلف فراوری و ساخته می گردد و شما می توانید با توجه به اندازه دلخواه، مدل ایدئال خود را پیدا کنید. حتی بعضی از این مدل ها در قالب باکس های مکعبی فراوری می شوند و حالت سرپوشیده تر دارند.

برای نصب شلف روی دیوار دقت داشته باشید که حتماً از میخ یا رول پلاک محکم بهره ببرید تا توان تحمل وزن خود شلف و وسایل روی آن را داشته باشد. اگر قصد دارید کتاب یا وسایل نسبتا سنگین روی شلف قرار دهید، باید از استحکام آن مطمئن شوید.

4. تزیین دیوار اتاق با باغچه دیواری

این روش یک ترفند برای نصب و قرار دادن گلدان های گیاهی روی دیوار است. در خانه های آپارتمانی که حضور گیاهان آپارتمانی به دلیل کمبود فضا کمتر شده است، باغچه های دیواری می توانند راهی برای ورود طبیعت به درون خانه باشند.

اگر این گیاهان به درستی انتخاب شوند، می توانند ذرات آلاینده موجود در هوا را جذب نمایند و با فراوری اکسیژن، هوای بهتری در اختیار شما قرار دهند. گیاهان در فصل گرم، دمای خانه شما را کاهش می دهند، احساس شادابی بیشتری به وجود می آورند و باعث می شوند با نگاه کردن به آنها، احساس لذت کنید.

برای نصب باغچه دیواری باید به دنبال یک قاب و سازه مخصوص باشید تا گلدان های مختلف درون آن قرار گیرند. این چارچوب باید تحمل وزن گیاه، خاک و گلدان آنها را داشته باشد.

برای این گیاهان دیواری فضایی را در نظر بگیرید که نور آن مناسب باشد. اگر خانه تان تاریک است، نگران نباشید. به سراغ گیاهانی بروید که احتیاج به نور کمتری دارند.

به یاد داشته باشید که با آبیاری گیاهان، مقداری از آب اضافی از انتهای گلدان خارج می گردد. پس برای آن هم تدبیری داشته باشید. استفاده از گیاهان گوشتی و کاکتوس که احتیاج به آب کمی دارند، برای باغچه های دیواری توصیه می گردد. فقط مراقب تیغ های آنها باشید.

5. تزیین دیوار با نوار چسب

بعضی از نوار چسب های تزیینی برای تزیین دیوار استفاده می شوند. شما می توانید با یاری آنها طرح یا نقش خاصی را روی دیوار ایجاد کنید، برای مثال به سراغ طرح راه راه، چهارخانه و نقوش هندسی بروید.

یکی دیگر از استفاده های نوار چسب این است که با یاری آن روی دیوار نقش و طرح بکشید؛ ولی این بار با استفاده از رنگ.

برای مثال می توانید دیوار مورد نظر را از ارتفاع به چند قسمت تقسیم و با نوار چسب، مرز هر بخش را علامت گذاری کنید. رنگ آکریلیک مورد نظر را بردارید و قسمت های جدا شده را به صورت یکی در میان رنگ کنید. در واقع نوار چسب باعث می گردد رنگ به صورت صاف ادامه داشته باشد و خط مستقیم روی دیوار باقی بماند.

بعد از اتمام رنگ و خشک شدن آن، نوار چسب را از روی دیوار جدا کنید. باید از چسبی بهره ببرید که به راحتی از روی دیوار کنده گردد و آسیبی به آن نرساند.

6. استیکرهای دیواری

استفاده از استیکر یا طاقچه مجازی تزیین دیوار کار را راحت تر می نماید. می توانید مدل و طرح مورد نظر را در فروشگاه و مغازه های مخصوص دکوراسیون پیدا کنید و به راحتی آنها را روی دیوار بچسبانید. به تخیل خود اهمیت بدهید و اجازه دهید برای انتخاب نقش مورد نظر روی دیوار راهنمای شما باشد.

البته اگر طرح خاصی مد نظر دارید، می توانید آن را در ابعاد مورد نظر روی کاغذ یا مقوا پرینت بگیرید و بعد از دورگیری، با استفاده از چسب مخصوص روی دیوار بچسبانید.

7. تزیین دیوار با آینه

استفاده از آینه تزئینی روی دیوار باعث بزرگ شدن و روشن تر شدن فضای خانه می گردد. پس می توان از این المان به عنوان یکی از تزیینات دیواری هم استفاده کرد.

آینه های دکوراتیو و تزیینی در قطعات مختلف یا در برش و شکل های مختلفی فراوری می شوند و نصب آنها روی دیوار، باعث زیباتر شدن دکوراسیون منزل شما می گردد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 142

به "7 روش برای تزیین دیوار با وسایل ساده" امتیاز دهید

1 کاربر به "7 روش برای تزیین دیوار با وسایل ساده" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روش برای تزیین دیوار با وسایل ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید