اگر کند راه بروید، زود پیر می شوید

به گزارش سفر به تایلند، محققان می گویند سرعت راه رفتن یک عامل اساسی برای تعیین شدن میزان سلامت افراد است و افرادی که آهسته راه می روند با سرعت بیشتری پیر می شوند.

اگر کند راه بروید، زود پیر می شوید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، نتایج یک پژوهش علمی ثابت می نماید افرادی که با سرعت اندک راه می روند پس از رسیدن به چهل سالگی شاهد پیرشدن سریع تر اندام بدن خود خواهند بود و لذا باید بر سرعت راه رفتن خود بیفزایند.

همین تحقیق ثابت می نماید افرادی که در دهه های 70 و 80 زندگی خود با سرعت کمتری نسبت به سایر همسن های خود راه می روند، زودتر می میرند ولی افرادی که در سنین پایین تر هم با سرعت کمتری راه می روند، برای خود مسائل پزشکی و بهداشتی ایجاد می نمایند.

این آنالیز بر روی 904 داوطلب اجرا شده که عمدتا در دهه چهارم زندگی خود به سر می برند، پژوهشگران به افراد میانسال توصیه نموده اند برای حفظ سلامت خود هر روز مدتی را به راه رفتن سریع بگذرانند و اگر این کار را ننمایند شاهد تضعیف کارنمودهای سیستم های عصبی و شناختی خود خواهند بود.

به گفته پزشکان امریکایی بی توجهی به این موضوع به سرعت برای افرادی که از 40 سالگی عبور می نمایند، مشکل ایجاد نموده و می تواند علاوه بر مسائل فوق الذکر موجب ضعف بینایی و عضلانی نیز بشود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 473

به "اگر کند راه بروید، زود پیر می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر کند راه بروید، زود پیر می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید