تاریخ رونمایی از گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3 و گلکسی واچ 4 لو رفت

به گزارش سفر به تایلند، سامسونگ قرار بود اواسط ماه آگوست سال جاری رویدادی را برگزار نموده و در آن از گوشی های گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فلیپ 3، گلکسی S21 فن ادیشن، گلکسی واچ 4 و واچ 4 اکتیو رونمایی کند. اما دقیقا از تاریخ این رویداد آگاه نبودیم که به لطف یکی از افشاگران معروف از این بابت هم تا حدودی مطمئن شدیم.

تاریخ رونمایی از گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3 و گلکسی واچ 4 لو رفت

سامسونگ در نظر دارد نیمه دوم سال 2021 را با معرفی محصولات متعددی شروع کند که همه آن ها در نوع خود اهمیت بسیار بالایی هم در بازار دارند. در ابتدا قرار بود رویدادی در اواسط ماه آگوست برگزار شده و تمام این محصولات به صورت یک جا در آن رویداد معرفی شوند. اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد که منطقی ترین آن، این بود که در این صورت توجه کاربران روی قابلیت های خوب یک محصول جلب نمی شد.

بنابراین شرکت کره ای تصمیم گرفت گوشی های تاشوی خود را در یک رویداد و گلکسی S21 فن ادیشن را در رویدادی دیگر معرفی کند. اما آنچه زیر سایه این سه گوشی نهاده شد، ساعت های هوشمند جدید سامسونگ یعنی گلکسی واچ 4 و واچ 4 اکتیو بودند که بالاخره باید رویدادی برای معرفی از آن ها هم در نظر گرفته می شد. سامسونگ در نهایت باید دو رویداد را برای رونمایی از گوشی های تاشو و گلکسی S21 فن ادیشن در نظر می گرفت که در این صورت باید انتظار داشته باشیم ساعت های هوشمند در یکی از این رویدادها معرفی شوند که گویا این اتفاق در ماه آگوست رخ خواهد داد.

سومین روز ماه آگوست (12 مرداد) تاریخی است که سامسونگ برای رونمایی از گوشی های تاشوی خود یعنی گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 در نظر گرفته و در همین تاریخ است که میخواهد از ساعت های هوشمند خود یعنی گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4 رونمایی کند. به گزارش وب سایت Front Page Tech، گوشی های تاشو احتمالا 24 روز بعد، یعنی در تاریخ 27 آگوست (5 شهریور) راهی بازار خواهند شد اما 8 روز بعد از رونمایی، یعنی در تاریخ 11 آگوست (20 مرداد) ساعت های هوشمند را در بازار شاهد خواهیم بود. این زمان بندی دقیقا مشابه همان چیزی است که یک رسانه کره ای پیش تر به آن اشاره نموده بود.

شایعه ها پیرامون گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3، گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4

با در نظر دریافت شایعه هایی که تا به امروز پیرامون این محصولات منتشر شده، می توان گفت زد فلیپ 3 و زد فولد 3 به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 888 مجهز خواهند شد. البته جای تعجبی هم نخواهد داشت اگر گلکسی فولد 3 به اسنپدراگون 888 پلاس مجهز گردد که گویا باید همین روزها شاهد رونمایی از آن هم باشیم.

گفته می گردد گلکسی زد فولد 3 تا حد زیادی از لحاظ شکل ظاهری شبیه به نسل کنونی خود خواهد بود اما از قابلیت های بسیار خوبی نظیر دوربین سلفی زیر نمایشگر، پشتیبانی از قلم S-Pen و چیزهایی از این دست بهره می برد. دوربین زیر نمایشگر هم گویا از لحاظ کیفیت، عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت منتها گفته می گردد کاملا هم زیر نمایشگر پنهان شده نیست و می توان آن را با کمی دقت دید. نمایشگر ثانویه هم احتمالا از رفرش ریت 120 هرتز بهره خواهد برد و گویا اندکی حاشیه های آن کمتر است. گلکسی زد فلیپ 3 هم احتمالا از نمایشگر ثانویه عظیم تری برخوردار بوده و نمایشگر تاشوی آن 120 هرتزی خواهد بود.

گفته می گردد هر دو گوشی تاشوی سامسونگ به نسبت گوشی های تاشوی نسل قبل خود ارزان تر خواهند بود. به طور دقیق تر، گفته می گردد شاهد کاهش قیمت 20 درصدی در این گوشی ها خواهیم بود که اگر این خبر حقیقت داشته باشد، باید انتظار داشته باشیم زد فولد 3 و زد فلیپ 3 به ترتیب با قیمت پایه 1599 دلار و 959 دلار به فروش برسند.

می رسیم به ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4 و واچ اکیتو 4 که تا به این لحظه خبرهای خوبی در رابطه با آن ها در اختیار داریم. عظیم ترین تغییری که این ساعت ها به نسبت قبل خواهند داشت، سیستم عامل آن هاست که از تایزن (سیستم عامل اختصاصی سامسونگ) به WatchOS تغییر پیدا خواهد نمود. سیستم عاملی غنی از اپلیکیشن های شخص ثالث و باکیفیت که با همکاری سامسونگ و گوگل، نسخه جدید آن طراحی شده و می تواند شرکت کره ای را در رقابت با اپل همراهی کند.

به نظر می رسد گلکسی واج 4 در دو مدل 42 و 46 میلی متری و واچ اکتیو 4 هم در دو مدل 40 و 42 میلی متری در دسترس قرار خواهند گرفت. بنابراین در رویداد پیش رو، این دو ساعت در مجموع در چهار مدل مختلف از لحاظ اندازه رونمایی می شوند.

از لحاظ سخت افزاری هم پیشرفت های محسوسی را شاهد هستیم. تراشه ای که قرار است به عنوان قلب تپنده درون این ساعت ها ایفای نقش کند مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری است که باید آن را یکی از مهم ترین تغییرات بعد از سیستم عامل بدانیم. گلکسی واچ 3 و واچ اکتیو 2 که در حال حاضر جدیدترین نسل از ساعت های هوشمند سامسونگ را تشکیل می دهند، هر دو از پردازنده های 10 نانومتری اگزینوس 9910 بهره می برند. اما پردازنده ای با لیتوگرافی 5 نانومتری قطعا می تواند در عملکرد و مصرف انرژی فوق العاده بهتر ظاهر گردد.

سیستم عامل جدید و غنی از برنامه به همراه تراشه ای قدرتمند، دقیقا همان ترکیبی بود که سامسونگ احتیاج داشت تا بهترین ساعت هوشمند سال را فراوری کند. حال اگر این ها در ظاهری زیبا و بی نقص پیاده شوند، قطعا اپل و ساعت هایش کار فوق العاده دشواری برای رقابت با نماینده های کره ای خواهند داشت.

البته گفته می شد گلکسی واچ 4 به سنسور پایش غیر تهاجمی قند خون مجهز می گردد و این موضوع بسیاری از بیماران دیابتی را مسرور نموده بود اما خبرهایی که بعدا منتشر شد این شایعه را تکذیب کردند. اگر این اتفاق رخ می داد، بدون شک گلکسی واچ 4 نبرد ساعت های هوشمند را به سود خود به انتها می رساند که به نظر می رسد این طور نمی گردد. با این حال باز هم چیزهایی نظیر اندازه گیری نوار قلب و سنجش ضربان قلب برای جذابیت یک ساعت هوشمند کافی هستند که خوشبختانه در این ساعت وجود دارند.

گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4 به ترتیب ساعت های پرچم دار و میان رده سامسونگ را تشکیل می دهند که اگر بخواهیم مقایسه ای با اپل واچ ها در این زمینه انجام دهیم باید بگوییم گلکسی واچ 4 برای رقابت با اپل واچ سری 6 و واچ اکتیو 4 هم برای رقابت با اپل واچ SE به بازار خواهند آمد.

هنوز در رابطه با محصولات یاد شده در بالا سؤالات بی پاسخ زیادی باقی مانده که انتظار می رود طی یک ماه آینده به بسیاری از این پرسش ها پاسخ داده گردد. بار دیگر باید به این موضوع اشاره کنیم که طی جدیدترین خبرها، گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3، گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4 به صورت یک جا و در یک رویداد آنپکد در تاریخ 3 آگوست 2021 (12 مرداد 1400) رونمایی شده و به ترتیب 24 و 8 روز بعد در دسترس قرار می گیرند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1648

به "تاریخ رونمایی از گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3 و گلکسی واچ 4 لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ رونمایی از گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3 و گلکسی واچ 4 لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید