فراوری انبوه واکسن برکت شروع شد، عرضه 10 میلیون دوز واکسن کووایران برکت تا تیر ماه

به گزارش سفر به تایلند، نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: فاز اول فراوری واکسن کووایران برکت امروز به صورت رسمی شروع و تا تیر ماه سال جاری حدود 10 میلیون دوز از این واکسن عرضه می گردد.

فراوری انبوه واکسن برکت شروع شد، عرضه 10 میلیون دوز واکسن کووایران برکت تا تیر ماه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، عزیزاله شهبازی در مراسم رونمایی از اولین محصول فراوری شده واکسن کووایران برکت (300 هزار دوز واکسن) در فاز یک کارخانه فراوری واکسن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که روز سه شنبه 21 اردیبهشت در محل شهرک دارویی برکت با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صورت گرفت، اضافه نمود: امروز شاهد شروع فراوری یک محصول مهم و استراتژیک برای کشور در البرز هستیم.

وی با بیان اینکه شهرک دارویی برکت در منطقه ویژه مالی ساوجبلاغ مستقر است، ادامه داد: همچنین در این روز به صورت رسمی اعلام شد که ساوجبلاغ به منطقه ویژه مالی تبدیل شد.

شهبازی گفت: استان البرز با ظرفیت های موجود در حال تبدیل شدن به های دارویی کشور است، چراکه 70 درصد از فراوری داروی کشور در این استان است.

وی اضافه نمود: فاز اول فراوری واکسن کووایران برکت امروز به صورت رسمی شروع و تا تیر ماه سال جاری حدود 10 میلیون دوز از این واکسن عرضه می گردد.

استاندار البرز گفت: واکسن های دیگری نیز مراحل تحقیقاتی خود را به سرانجام رسانده اند که می توان به رازی و پاستور و اکتوورکو که در البرز مستقر هستند، اشاره نمود.

وی اضافه نمود: دولت، نهایت همراهی و همکاری و ایجاد تسهیلات لازم را برای مطالعات، فراوری و عرضه واکسن کرونا داشته است.

شهبازی گفت: مفتخریم که چنین دانشمندان فرهیخته و ارزشمندی در پهنه جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و در البرز نیز به شکل ویژه ای فعالیت دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1644

به "فراوری انبوه واکسن برکت شروع شد، عرضه 10 میلیون دوز واکسن کووایران برکت تا تیر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انبوه واکسن برکت شروع شد، عرضه 10 میلیون دوز واکسن کووایران برکت تا تیر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید