جاسوسی از متحدان؛ مرکل و اشتاین مایر در تور آژانس امنیت ملی آمریکا

به گزارش سفر به تایلند، یک رسانه آلمانی از همکاری سرویس جاسوسی دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا و جاسوسی از سران اروپا از جمله صدر اعظم آلمان اطلاع داد.

جاسوسی از متحدان؛ مرکل و اشتاین مایر در تور آژانس امنیت ملی آمریکا

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، یک رسانه آلمانی یکشنبه شب گزارش داد که سرویس مخفی دانمارک به آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) برای جاسوسی از سران اروپا از جمله آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور این کشور یاری نموده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری دویچه وله افشای جاسوسی ایالات متحده از متحدان خود برای اولین بار در سال 2013 آشکار شد، اما اکنون روزنامه نگاران به گزارش هایی با جزئیات بیشتری دسترسی پیدا نموده اند. این گزارش نشان داد که دانمارک متحد و همسایه نزدیک آلمان با همکاری با سرویس جاسوسی آمریکا، صدر اعظم و رئیس جمهور این کشور را هدف قرار داده بود.

در گزارش نو بعلاوه تعیین شده که آمریکا از پیر اشتینبرک کاندیدای صدارت وقت حزب سوسیالیست چپ میانه آلمان (SPD) هم جاسوسی نموده است. اشتینبرک پس از اطلاع از عملیات جاسوسی علیه خود با اعضای تیم تفحص خود رایزنی کرد.

این در حالی است که نه مرکل و نه اشتین مایر هیچ اطلاعی از عملیات جاسوسی به وسیله مقام ها برجسته دولت دانمارک نداشته اند. دولت دانمارک و سرویس جاسوسی این کشور تا به امروز واکنشی در این زمینه نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1718

به "جاسوسی از متحدان؛ مرکل و اشتاین مایر در تور آژانس امنیت ملی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی از متحدان؛ مرکل و اشتاین مایر در تور آژانس امنیت ملی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید