جزئیات فعالیت سامانه مونسون و هشدار قرمز هواشناسی

به گزارش سفر به تایلند، صادق ضیائیان درباره آخرین شرایط جوی کشور و فعالیت پدیده جوی مونسون در کشور گفت: امروز با ادامه بارش های موسمی در استان های فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان رگبار و رعد و برق و در برخی منطقه ها خیزش گرد و خاک داریم و شدت بارش ها در استان های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق فارس و جنوب غرب یزد خواهد بود.

جزئیات فعالیت سامانه مونسون و هشدار قرمز هواشناسی

به گزارش فارس، وی ادامه داد: روز پنج شنبه 6 مرداد در شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، اصفهان، یزد، بوشهر، برخی منطقه ها چهارمحال و بختیاری، جنوب سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، قم، تهران، قزوین، البرز، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و استان مرکزی رگبار و رعد و برق و در برخی منطقه ها خیزش گرد و خاک داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز پنج شنبه هفته جاری شدت بارش ها درغرب کرمان، شرق فارس، شرق اصفهان و غرب یزد خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روز جمعه 7 مرداد در جنوب سیستان و بلوچستان، غرب کرمان، شرق خوزستان، شمال سمنان، شرق لرستان، همچنین استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان و برخی منطقه ها استان های البرز، تهران، مرکزی، قم، قزوین، زنجان، همدان، گلستان، مازندران و گیلان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی منطقه ها خیزش گرد و خاک داریم.

وی ادامه داد: روز جمعه شدت بارش ها در غرب کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، غرب یزد همچنین جنوب و غرب اصفهان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج شنبه در غرب کرمان، غرب اصفهان، شمال فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، غرب یزد، شرق کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و همچنین روز جمعه در شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب اصفهان، جنوب کرمان و مرکز سیستان و بلوچستان، وقوع سیلاب، طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در منطقه ها مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده و خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و تیرهای برق پیش بینی می شود.

ضیائیان اضافه کرد: در این راستا ضمن تأکید بر ضرورت آماده باش همه دستگاه های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری ها، شهرداری ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و غیره جهت مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هموطنان از نواحی حادثه خیز مانند بستر رودخانه ها و مسیل ها، پاک سازی کانال ها و آبراه ها، بازگشایی دهانه پل ها و پاک سازی آبروهای منازل، توصیه می شود که اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل ها و جمع آوری وسایل و تجهیزات از اطراف رودخانه ها، اجتناب از سفر به منطقه ها حادثه خیز، عدم جاه بجایی عشایر کوچ رو و جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه ها، در دستور کار باشد.

وی گفت: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل باد شدید و خیزش گرد و خاک همچنین کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود و از جمعه 7 مرداد سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در بخش هایی از شرق و شمال شرق کشور افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود، این شرایط امروز و فردا در برخی نقاط استان های تهران، البرز، قم، قزوین، اصفهان و مرکزی حاکم است.

ضیائیان در تشریح شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی باد شدید، گرد و خاک با احتمال رگبار باران پیش بینی می شود، بیشینه و کمینه دما فردا در مرکز 38 و 26 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 44درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 14 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2081

به "جزئیات فعالیت سامانه مونسون و هشدار قرمز هواشناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات فعالیت سامانه مونسون و هشدار قرمز هواشناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید