دستیابی به فناوری فراوری داروی درمان آلزایمر با استفاده از زعفران

به گزارش سفر به تایلند، محققان یک شرکت دانش بنیان پیروز شدند با استفاده از خواص زعفران دارویی را فراوری نمایند که بدون عوارض جانبی به درمان بیماری آلزایمر یاری می نماید.

دستیابی به فناوری فراوری داروی درمان آلزایمر با استفاده از زعفران

گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، آلزایمر نوعی اختلال عملکرد مغزی است که در آن بتدریج توانایی های ذهنی بیمار تحلیل می رود و مشخصا فرد دچار نوعی اختلال حافظه میشود که آغاز و پیشرفت تدریجی دارد .در اوایل بیماری حافظه کوتاه مدت مختل شده و باگذشت زمان و پیشرفت بیماری ، حافظه بلند مدت نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

آلزایمر شایعترین دلیل زوال عقل در سنین بالاست که غالبادر افراد بالای 65 سال بروز می نماید. این بیماری درمان مشخصی ندارد و داروهای شیمیایی موجود در بازار علاوه بر عوارض بسیار زیاد تنها می توانند بعضی علائم از علائم این بیماری را کاهش دهند.

اما به تازگی محققین شرکت دانش بنیان گیاهان سبز زندگی پیروز شده اند با استفاده از زعفران دارویی به نام سـافروتین فراوری نمایند که در درمان بیماری آلزایمر موثر است. این داروی گیاهی برخلاف داروهای شیمیایی نه تنها عوارضی ندارد بلکه می تواند تاثیرات منفی سایر داروها را نیز کاهش دهد.

ماده موثره موجود در این دارو که از گیاه زعفران استخراج شده است یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که در کاهش مرگ سلول های عصبی و جلوگیری از تحلیل مغز انسان موثر است و خطر ابتلا به افسردگی و تغییرات رفتاری در کهنسالی را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1995

به "دستیابی به فناوری فراوری داروی درمان آلزایمر با استفاده از زعفران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به فناوری فراوری داروی درمان آلزایمر با استفاده از زعفران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید