شیائومی روی یک گوشی تاشو شبیه زد فلیپ کار می نماید

به گزارش سفر به تایلند، شرکت شیائومی ماه ها قبل اولین گوشی تاشوی خود را با نام میکس فولد راهی بازار چین کرد. این گوشی مانند گلکسی زد فولد 3 مبتنی بر طراحی افقی است و به همین دلیل از نمایشگر اصلی بزرگی بهره می برد. در این میان، بر اساس پتنت ثبت شده از طرف شیائومی به نظر می رسد این شرکت روی یک گوشی تاشوی عمودی هم کار می نماید. اگرچه در اسناد این پتنت اشاره ای به نام و مشخصات این گوشی نشده، ولی در رابطه با ویژگی های کلیدی آن می توانیم تا حدی برآورد کنیم.

شیائومی روی یک گوشی تاشو شبیه زد فلیپ کار می نماید

روی هم رفته طراحی این گوشی تا حد زیادی مانند دیگر گوشی های تاشوی عمودی مانند گلکسی زد فلیپ 3 و هواوی P50 Pocket است. در پنل پشتی این گوشی، یک مستطیل عریض دیده می گردد که دوربین دوگانه و یک نمایشگر بسیار کوچک را در خود جای داده است. بعلاوه در بالای این دو دوربین، یک نوار باریک دیده می گردد که بدون شک جایگاه مربوط به فلش LED محسوب می گردد.

بعد از باز کردن گوشی، مطابق معمول با یک نمایشگر بلندقد سروکار داریم. هنوز در رابطه با اندازه و ویژگی های این نمایشگر گزارشی منتشر شده ولی با توجه به وجود حفره بیضی شکل در سمت چپ بخش فوقانی نمایشگر، باید انتظار بهره گیری از دوربین سلفی دوگانه را داشته باشیم. در اطراف نمایشگر حاشیه های ضخیمی به چشم می خورند و در سمت راست بدنه هم شاهد دکمه های پاور و تنظیم صدا هستیم. در بخش پایینی این گوشی پورت USB-C، حفره های مربوط به اسپیکر و درگاه سیم کارت به چشم می خورند.

باید خاطرنشان کنیم شرکت های موتورولا، هواوی و سامسونگ وارد بازار گوشی های تاشوی عمودی شده اند و با توجه به اینکه این نوع گوشی ها معمولا قیمت مناسب تری دارند، گویا شیائومی هم می خواهد شانس خود را در این زمینه امتحان کند. با وجود اینکه شیائومی و اوپو اولین گوشی های تاشوی خود را راهی بازار نموده اند، ولی این گوشی ها صرفا راهی بازار چین شده اند. باید ببینیم آیا بالاخره در سال 2022 این شرکت ها گوشی های تاشوی خود را راهی دیگر کشورها می نمایند یا نه.

اولین گوشی تاشوی شیائومی که با نام می میکس فولد معرفی شده، از ویژگی های جذابی بهره می برد. به عنوان مثال در بخش بیرونی با نمایشگر 6.52 اینچی 90 هرتز سروکار داریم و نمایشگر اصلی هم مبتنی بر اندازه 8.01 اینچ است که از رفرش ریت 1860 در 2480 بهره می برد. شیائومی برای این گوشی از چیپست 5 نانومتری اسنپدراگون 888 استفاده نموده و کاربران برای خرید آن می توانند بین 12 یا 16 گیگابایت رم دست به انتخاب بزنند.

در پنل پشتی این گوشی شاهد دوربین سه گانه هستیم که یک سنسور 108 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی انجام وظیفه می نماید. در کنار آن هم دوربین تله فوتو-ماکرو 8 مگاپیکسلی و اولترا واید 13 مگاپیکسلی تعبیه شده است. یک دوربین 20 مگاپیکسلی هم وظیفه ثبت عکس های سلفی را بر عهده دارد.

انرژی این گوشی از طرف باتری 5020 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می نماید. کاربران چینی برای خرید این گوشی باید حدود 1500 دلار بپردازند که اگر راهی بازارهای جهانی می شد، بدون شک با قیمت بالاتری به دست کاربران می رسید. ممکن است عدم عرضه این گوشی در بازارهای جهانی به همین دلیل باشد. با توجه به قیمت بالای گوشی های تاشو، شرکت هایی مانند شیائومی برای اینکه بتوانند در این بازار به رقیب قدرتمند سامسونگ بدل شوند باید گوشی های تاشوی خود را با قیمت مناسب تری به دست کاربران برسانند.

در کنار کوشش شرکت ها برای فراگیر کردن این نوع گوشی ها، بعضی از شرکت ها مانند سامسونگ و TCL هم در حال کار بر روی طرح های نوآورانه ای هستند. به عنوان مثال سامسونگ چندین پتنت در زمینه گوشی های تاشوی مبتنی بر 2 لولا ثبت نموده که این نوع گوشی ها به سه بخش تقسیم می شوند. با بهره گیری از این مکانیسم، کاربران می توانند از نمایشگرهای بسیار بزرگ تری بهره مند شوند. روی هم رفته صنعت گوشی های تاشو هنوز در اول راه به سر می برد و ضمناًً باید به احتمال ساخت گوشی های رول شونده در آینده نزدیک هم اشاره کنیم که بعضی از مسائل گوشی های تاشو را رفع می نمایند.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1965

به "شیائومی روی یک گوشی تاشو شبیه زد فلیپ کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی روی یک گوشی تاشو شبیه زد فلیپ کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید