عبدربه منصور هادی در پشت پرده قاچاق نفت یمن

به گزارش سفر به تایلند، رئیس جمهور فراری یمن در پشت پرده عملیات های سرقت و قاچاق نفت از این کشور واقع شده است.

عبدربه منصور هادی در پشت پرده قاچاق نفت یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الاخبار، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله چند روز قبل در سخنرانی خود به موضوع تجاوز به نفت یمن در استان های جنوبی و شرقی برای عملیات قاچاق پرداخت. وی گفت میزان حجم نفتی که در خلال پنج سال جنگ یمن به سرقت رفته٬ در استان های مارب و شبوه و حضرموت بیش از 120 میلیون بشکه بوده است . رهبر جنبش انصارالله اشاره نمود که میزان خسارت وارد شده به ملت یمن در خلال پنج سال تجاوز به آن. حدود 12 تریلیون ریال است که این میزان برای پرداخت حقوق همه کارمندان دولت به مدت 12 سال کافی بود.

منابع مالی در صنعا تاکید کردند که یک گروه ذی نفع وابسته به عبدربه منصورهادی رئیس جمهور فراری یمن وجود دارد که متشکل از فرماندهان نظامی بوده و در پشت قاچاق 300 هزار بشکه نفت سبک از صافر واقع شده است که ماهانه 18 میلیون دلار از این راه نصیب آن می گردد.

آخرین عملیات قاچاقی که در مارب صورت گرفت٬ نزدیک به یک ماه پس از کشف باندهای وابسته به فرماندهان نظامی و حزبی در این استان بود که نفت خام را از بلوک 18 که یکی از بزرگترین میدان های نفتی صافر است به سرقت می بردند.

طبق گزارش های منابع این بلوک٬ باندهای ناشناس اقدام به ایجاد حفره هایی در لوله های نفت خام به طول بیش از 20 کیلومتر که نفت را از بلوک 18 به صافر انتقال می دادند٬ می کردند؛ به این ترتیب نفت را به وسیله حفره این لوله ها به لوله های پلاستیکی٬ منتقل نموده و آن را داخل کامیون های قاچاق می گذاشتند. طبق اطلاعات این منابع٬ باندهای مذکور روزانه حدود 3 تا 6 هزار بشکه نفت از این منطقه قاچاق می کردند.

شرکت دولتی صافر سال گذشته رسما قاچاق نفت خام به وسیله لوله های ناقل نفت را تایید و گفت که شبکه های بزرگی پشت سرقت و قاچاق و فروش آن هستند.

در سایه گسترش قاچاق نفت یمن و رسیدن آن به استان شبوه٬ سرویس های امنیتی ماه گذشته٬ یک تونل مخفی قاچاق نفت را در شهر عتق در مرکز این استان کشف کردند. به گفته منابع امنیتی، این تونل به خط لوله حامل نفت خام بین میدان نفتی عیاد در شبوه و بندر صادراتی در نشیمه متصل شده است.

عملیات قاچاق نفت از صافر به وسیله تانکرها٬ لوله های اصلی به طول 450 کیلومتر که نفت این منطقه را به مخازن شناور این شرکت در بندر نفتی راس عیسی در حدیده منتقل می کند٬ را نیز مورد تهدید قرار می دهد.

به همین دلیل کارشناسان هشدار می دهند که اگر منصورهادی به فرایند مختل کردن کار لوله های نفت ادامه داده و مانع ورود تیم فنی سازمان ملل برای آنالیز مخازن نفت صافر گردد٬ یک فاجعه محیط زیستی رخ خواهد داد.

سازمان ملل به درخواست صنعا در اوت گذشته مبنی بر جلوگیری از نشت نفت از تانکرها پاسخ داده و یک تیم فنی برای آنالیز شرایط این مخازن و انجام اقدامات ضروری برای درست کردن آنها فرستاد؛ اما ائتلاف متجاوز مانع ورود این تیم شد تا صنعا مجبور گردد 1 میلیون و 147 هزار بشکه نفت خام مخازن صافر را در خلال پنج سال جنگ از دست بدهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 555

به "عبدربه منصور هادی در پشت پرده قاچاق نفت یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدربه منصور هادی در پشت پرده قاچاق نفت یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید