غذاهای بومی استان سمنان در جشنواره گردشگری سفره ایرانی برگزیده شد

به گزارش سفر به تایلند، مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: غذاهای بومی محلی استان در رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد برگزیده شد.

غذاهای بومی استان سمنان در جشنواره گردشگری سفره ایرانی برگزیده شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزانترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی گفت: دیگی سنگسر، باقلوا و قطاب دامغان، حلوای آروشه سنگسر و شربت آروشه عسل شاهرود، فهرست برتر منطقه از استان سمنان در این رویداد فرهنگی منطقه ای کشور شد.

وی گفت: در چهارمین رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد که با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار گردید، دیگی سنگسر به عنوان غذای اصلی، باقلوا و قطاب دامغان و حلوای آروشه سنگسر به عنوان دسر و شربت آروشه عسل شاهرود به عنوان نوشیدنی برتر منطقه معرفی شدند.

خواجه بیدختی اضافه کرد: ته چین گرمساری و آش زنگلاچوی دامغان نیز به سرآشپزی حسین پازوکی به عنوان غذا و پیش غذای برتر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه فهرست سپزی پلو سمنانی به سرآشپزی ملیحه صیادتوری پیروز به کسب رتبه دوم شد، گفت: در این رویداد از ملیحه صیادتوری و فرشته عبدالله زاده به عنوان سرآشپزهای برتر سمنان و دامغان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: سفره خانه دارچین نیز به عنوان غرفه برتر استان سمنان انتخاب و از غرفه هتل های جهانگردی استان سمنان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگاران؛ رویداد گردشگری سفره ایرانی از پنجم تا هفتم آبان 95 در مشهد و با حضور استان های منطقه چهار شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان برگزار گردید.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 683

به "غذاهای بومی استان سمنان در جشنواره گردشگری سفره ایرانی برگزیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای بومی استان سمنان در جشنواره گردشگری سفره ایرانی برگزیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید