مذاکرات وزیر دفاع روسیه با همتای آذربایجانی درباره اوضاع شمال قفقاز

به گزارش سفر به تایلند، وزرای دفاع روسیه و جمهوری آذربایجان در جریان مذاکرات تلفنی، اوضاع کلی در منطقه شمال قفقاز و به خصوص درگیری های فعلی در مرز آذربایجان و ارمنستان را مورد آنالیز و گفتگو قرار دادند.

مذاکرات وزیر دفاع روسیه با همتای آذربایجانی درباره اوضاع شمال قفقاز

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که سرگئی شایگو وزیر دفاع این کشور روز شنبه، 18 جولای (28 تیر ماه) مذاکرات تلفنی با ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان داشت که در جریان آن طرفین درباره شرایط کلی در منطقه شمال قفقاز و به خصوص درگیری ها در مرز آذربایجان و ارمنستان گفت وگو ک ردند.

علاوه بر این، وزیر دفاع روسیه، همتای آذربایجانی خود را از شروع مانورهای غیر اعلام شده برای ارزیابی آمادگی رزمی نیروهای مسلح روسیه به دستور رئیس جمهور ولادیمیر پوتین آگاه کرد.

در عین حال، روز آدینه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات تلفنی با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جدید جمهوری آذربایجان، وخامت اوضاع بوجود آمده در مرز آذربایجان-ارمنستان را مورد آنالیز قرار داد.

رئیس جمهوری روسیه نیز از آمادگی مسکو برای انجام اقدامات میانجی گرانه برای حل و فصل مناقشه مرزی بین این دو کشور همسایه خبر داده است.

در خبر دیگری گزارش شده که وزارت دفاع ارمنستان شب گذشته (شنبه) خاطرنشان کرد که در کل دوره تشدید درگیری ها در بخش شمال شرقی مرز با جمهوری آذربایجان ، نیروهای مسلح این کشور با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین نظامی، سه تانک ارتش دشمن را منهدم کردند.

درگیری های مسلحانه در منطقه تووز در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از تاریخ 12 جولای (22 تیر ماه) شروع شد. در جریان این درگیری ها، سه نیروی نظامی آذربایجانی و دو افسر ارتش ارمنستان کشته شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1092

به "مذاکرات وزیر دفاع روسیه با همتای آذربایجانی درباره اوضاع شمال قفقاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات وزیر دفاع روسیه با همتای آذربایجانی درباره اوضاع شمال قفقاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید