مطیع کردن دولت سرکش آمریکا و احترام به آزادی تجارت، اثر راهبردی رسیدن نفتکش ها به ونزوئلا

به گزارش سفر به تایلند، سفیر ایران در کاراکاس گفت: مطیع کردن دولت متجاوز و سرکش آمریکا نسبت به مسئولیت هایش در قبال قواعد و معاهدات بین المللی و احترام به آزادی دریانوردی و آزادی تجارت، مهم ترین اثر راهبردی رسیدن نفتکش ها به ونزوئلا به شمار می رود.

مطیع کردن دولت سرکش آمریکا و احترام به آزادی تجارت، اثر راهبردی رسیدن نفتکش ها به ونزوئلا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حجت الله سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس امروز (چهارشنبه) در پی ورود 2 نفتکش حامل بنزین ایران به ونزوئلا در توئیتی نوشت: مطیع کردن دولت متجاوز و سرکش آمریکا نسبت به مسئولیت هایش در قبال قواعد و معاهدات بین المللی و احترام به آزادی دریانوردی و آزادی تجارت، مهم ترین اثر راهبردی رسیدن نفتکش ها به ونزوئلا به شمار می رود.

وی اضافه کرد: جامعه بین الملل و سازمان ملل متحد از سال ها قبل منتظر و شایسته چنین پیروزی بودند.

سفیر ایران همچنین در گفت وگویی مطرح کرد: خبر انتقال 9 تن طلا از ونزوئلا به ایران دروغ است، زیرا راه های دیگری همچون معامله پایاپای و صادرات نفت در برابر کالا و مواد غذایی از جمله قهوه و کاکائو وجود دارد.(اینجا بخوانید)

جمهوری اسلامی ایران در پی نیاز ونزوئلا به سوخت اقدام به اعزام پنج نفتکش حامل بنزین برای ونزوئلا کرد.این اقدام تهران در حالی که ایران و ونزوئلا تحت تحریم های آمریکا قرار دارند، واکنش واشنگتن را به همراه داشت و یک مقام ارشد دولت آمریکا مطرح کرد که واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به این اقدام ایران است و از سوی دیگر، اخباری از تحرکات آمریکا در اعزام نیروی دریایی به منطقه کارائیب با هدف ایجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ایران به ونزوئلا منتشر شد.

در همین خصوص ایران نیز به آمریکا هشدار داد که در صورت انجام هرگونه اقدامی با واکنش قاطع جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد. از سوی دیگر، ونزوئلا اقدام به اسکورت نفتکش ها تا رسیدن به محل تخلیه کرد. تا به امروز دو نفتکش بار خود را در ونزوئلا تخلیه کرده اند و قرار است نفتکش سوم نیز امروز چهارشنبه ساعت 14 به وقت محلی (22:30 به وقت تهران) وارد منطقه اسکورت شود. حجت الله سلطانی سفیر ایران در کاراکاس نیز در اظهاراتی گفت که هیچگونه تعرضی در طی راستا به نفتکش ها صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 979

به "مطیع کردن دولت سرکش آمریکا و احترام به آزادی تجارت، اثر راهبردی رسیدن نفتکش ها به ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطیع کردن دولت سرکش آمریکا و احترام به آزادی تجارت، اثر راهبردی رسیدن نفتکش ها به ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید