مهاجرانی: تیم ملی با کی روش بزرگ شد اما رشد نکرد

به گزارش سفر به تایلند، اتفاقی که در قرارداد کی روش افتاد دیگر نباید تکرار گردد. او 11 ماه خارج بود و فقط یک ماه در داخل کشور حاضر می شد. کی روش اصلا به بازی های لیگ نگاه نمی کرد و به بازیکن و مربی ایرانی اعتقاد نداشت.

مهاجرانی: تیم ملی با کی روش بزرگ شد اما رشد نکرد

نظر من استفاده از مربی داخلی است

حشمت مهاجرانی سرمربی سابق تیم ملی و یکی از بزرگان فوتبل ایران درباره تعویق انتخاب سرمربی تیم ملی، تغییرات کادر فنی تیم امید و ... صحبت نموده که مهمترین خحرف هایش را می خوانید:

*فرصت هایی که داشتیم را خودمان سوزاندیم. فرصت های طلایی در اختیار ما، از دست رفته اند. وقتی کارلوس کی روش 8 سال سرمربی تیم ملی ایران بود، یک مربی وطنی کنار او نگذاشتیم تا بتوانیم در آینده از دانشی که او به دست می آورد استفاده کنیم. مسائل از زمان کی روش آغاز شد. علی کریمی که خودش از کادر فنی رفت اما او تحمل حضور افشین پیروانی، جواد نکونام و امید نمازی و هیچ مربی ایرانی دیگر را هم نداشت کی روش نتوانست با هیچ کدام از این افراد کنار بیاید. در شرایطی که حضور مربی ایرانی در قرارداد او بود اما دیدیم که از این مهم نتوانستیم استفاده کنیم. اگر این اتفاق می افتاد الان دیگر نیازی به آوردن مربی خارجی و خرج پول بسیار زیاد، نداشتیم. متاسفانه فرصت ها را از دست داده ایم و حالا هم کی روش رفته است. زمان حضور کی روش فوتبال ایران پیشرفت نکرد بلکه فوتبال ما بزرگ شد، مثل بچه ای که کم کم بزرگ می شود. این مسئله مثل یک حباب است که با یک سوزن می تواند از بین برود.

*حالاما باید از صفر آغاز کنیم و از گذشته درس بگیریم. اتفاقی که در قرارداد کی روش افتاد دیگر نباید در تاریخ فوتبال ما تکرار شود. او 11 ماه خارج از ایران بود و فقط یک ماه در داخل کشور حاضر می شد. کی روش اصلا به بازی های لیگ نگاه نمی کرد و به بازیکن و مربی ایرانی اعتقاد نداشت. به همین خاطر هم حتی برای تمرینات ریکاوری بازیکنان را به کمپ تیم های ملی فرا می خواند. کاری به رفتار کی روش و فدراسیون ندارم اما در آینده مربی ای که به ایران می آید را باید کنترل کنیم. با وجود تمامی نقاط ضعف کی روش، وزیر ورزش و رئیس فدراسیون با سیاست و خوب نسبت به این مربی رفتار نموده و اجازه دادند او در جام ملت ها کنار تیم بماند. اگر کی روش نتیجه می گرفت که با او ادامه می دادیم اما وقتی نتوانست نتیجه بگیرد پایگاهی نداشت و قطع همکاری به سود دو طرف بود. در حال حاضر نظر من استفاده از مربی داخلی است. شما وقتی یک مربی خارجی می آورید در کنار او باید هزینه های حضور مترجم و چند دستیار همراه او را هم بدهید اما ما می توانیم با قراردادن یک مربی ایرانی با دانش و استفاده از چند یاری مربی خارجی در امور بدنسازی و تاکتیکی کادر بسیار قوی ای را تشکیل دهیم. قطعا حضور مربی ایرانی که با آداب و فرهنگ ایرانی آشناست خیلی بیشتر می تواند به ما یاری کند.

*در فوتبال فاکتورهای مهم زیادی داریم که یکی از اصلی ترین فاکتورها درستی، صداقت و عاشق بودن است. حمید استیلی عاشق کارش و تیم ملی ایران است و به صداقت و درستی در جامعه فوتبال مشهور است. تیم امید وضعیت حساسی دارد و حیف است به موفقیت نرسد. خیلی ها تمام سوابق خود را برای موفقیت تیم امید گرو گذاشته اند. امیدوارم تیم امید بتواند نتایج خوبی بگیرد و به موفقیت برسد. به هر حال این تیم اهمیت بسیار زیادی دارد و من نسبت به آینده آن بسیار امیدوارم.

*ما در مسابقات مرحله اول مقدماتی المپیک به آن شکلی که باید، رجحان مطلق نسبت به حریفان مان نداشتیم. این موضوع نیاز به آنالیز بیشتر دارد. می گویند ما بعضی از گل هایمان را از روی ضربات کاشته زدیم اما این هم جزئی از فوتبال است. به هر حال ما نیاز به تغییر روش بازی داریم، نمی گویم ضعف اما باید این شرایط بهبود پیدا کند.

*در فوتبال ایران قدرت ها آنقدر به هم نزدیک شدند که این مسئله باعث شده هیچ بازی قابل پیش بینی نباشد. در نهایت هم می بینیم رقابت قهرمانی بین دو تیمی است که در جام حذفی هم برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.البته اینکه چند تیم شانس قهزرمانی دارند دلیل پیشرفت فوتبال نیست بلکه به بودجه باشگاه ها بازمی شود. قبل از آغاز لیگ بعضی تیم ها با توجه به نیروی اقتصادی که دارند برای صعود نکردن و بعضی برای قهرمانی بسته می شوند. درصد تیم هایی که با وجود مسائل اقتصادی می توانند به رقابت بالای جدول بیایند، بسیار کم است.

3-670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 188

به "مهاجرانی: تیم ملی با کی روش بزرگ شد اما رشد نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرانی: تیم ملی با کی روش بزرگ شد اما رشد نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید