نقد و بررسی هستی توسط عبدالکریم رشیدیان و غلامحسین معتمدی

به گزارش سفر به تایلند، کتاب هستی با ترجمه سپیده حبیب، نهم مهر طی نشستی با حضور عبدالکریم رشیدیان و غلامحسین معتمدی، معرفی و بررسی می شود.

نقد و بررسی هستی توسط عبدالکریم رشیدیان و غلامحسین معتمدی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشر نی نشست معرفی و بررسی کتاب هستی ویراستاران: رولو می، ارنست انجل و هانری ف. النبرگر و ترجمه سپیده حبیب را از ساعت 17:30 تا 19 روز سه شنبه 9 مهر 1398 برگزار می کند. در این نشست عبدالکریم رشیدیان، غلامحسین معتمدی و مترجم کتاب حضور داشته و برای حاضران سخن خواهند گفت.

نویسندگان کتاب هستی پایه گذاران روان درمانی اگزیستانسیال در نیمه سده بیستم اروپا هستند که همگی از بزرگان روانکاوی فرویدی و گاه همچون لودویگ بینزوانگر از دوستان نزدیک فروید بوده اند ولی در برخورد با کاستی های روان کاوی، در پی رویکردی انسان مدارتر، از فلسفه یاری جستند و زبان فلسفه اگزیستانسیال را به رشته خودشان ترجمه کردند. کار رولو می در پیگیری ترجمه و ویرایش این مقالات از زبان های آلمانی و فرانسوی به انگلیسی، خدمتی بزرگ بود زیرا جهان انگلیسی زبان و از این طریق سایر فرهنگ ها، را با این رویکرد و ژرفای آن آشنا کرد و به عبارتی، آن را جهانی ساخت.

یکی از مهم ترین نکاتی که در این کتاب آموزش داده می شود، تعریفی است که از فلسفه اگزیستانسیال به دست داده می شود و وجوهی از این فلسفه که در درمان کاربرد دارد. دومین چاپ این ترجمه به تازگی در 628 صفحه و بهای 88 هزار تومان منتشر شده است.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند در روز و ساعت اعلام شده به خیابان فاطمی، خیابان رهی معیری، نبش خیابان فکوری، پلاک 20 مراجعه کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 413

به "نقد و بررسی هستی توسط عبدالکریم رشیدیان و غلامحسین معتمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد و بررسی هستی توسط عبدالکریم رشیدیان و غلامحسین معتمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید