پیش بینی صادرات نفت ایران در سال 1400

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران، سازمان برنامه و بودجه اعلام نموده که سال گذشته درآمد نفت ایران فقط 1.2 میلیارد دلار بوده است. این موضوع در شرایطی رخ می دهد که حالا سرنوشت مذاکرات وین در هاله ای از ابهام است و از آن سمت چین، بزرگترین مشتری نفت ایران در سال های تحریم، نفت بیش از احتیاج خود را خریداری و ذخیره نموده است.

پیش بینی صادرات نفت ایران در سال 1400

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ اخبار تصویری بیشتر بدانید.

حالا در این شرایط نگرانی برای درآمدهای نفتی بیشتر از همواره بالا گرفته است. علی شمس اردکانی، کارشناس انرژی در پاسخ به چشم انداز بازار نفت ایران در سال 1400 به خبرنگاران می گوید: گسترش واکسیناسیون کرونا و تصمیم کشورها برای رونق دوباره صنعت گردشگری خود موجب شده است که چشم اندازها افزایش تقاضای جهانی برای نفت باشد و این افزایش تقاضای نفت شامل نفت ایران هم می گردد.

او ادامه می دهد: 27 کشور اروپایی اعلام نموده اند که قصد دارند صنعت گردشگری را در تابستان رونق دهند و این فرآیند از اکنون آغاز شده است. بنابراین محتمل است که تقاضا در بازار عوض گردد و نفت ایران حتی در شرایط تحریم مشتریان خاص خود را پیدا کند.

این کارشناس همچنین می گوید: به نظر می رسد که ایران می تواند تا اواخر شهریور 500 هزار بشکه به صادرات فعلی نفت خود اضافه کند و با ادامه فرایند مهار کرونا تا فصل پاییز و زمستان، 250 هزار بشکه دیگر هم به صادرات نفت کشور اضافه گردد. ضمن اینکه فراوری فعلی ما هم آمادگی اضافه کردن این مقدار را دارد.

او درباره احتمال احیای برجام و تاثیر آن بر فروش نفت هم شرح می دهد: اگر برجام احیا گردد بازگرداندن مشتری های سنتی ایران در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. زیرا کرونا موجب شده است که کشورهای نفتی دچار کسری بودجه شوند و به همین دلیل روی بازاریابی نفت خود پس از مهار کرونا حساب ویژه باز نموده اند و از آن سمت متاسفانه ایران در دوره تحریم بازار سنتی خود را به عربستان و روسیه داده است و پس دریافت بازار ایران از این کشورها به سادگی امکان پذیر نیست.

به گفته این کارشناس این موضوع در شرایطی رخ می دهد که ایران در حال حاضر 70 میلیون بشکه نفت به صورت ذخیره دارد و هنوز نتوانسته برای آن مشتری پیدا کند.

برای مطالعه بیشتر در این باره، گزارش خرید نفت ایران توسط آمریکا را از سایت خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1657

به "پیش بینی صادرات نفت ایران در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی صادرات نفت ایران در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید