چگونه سدیم اضافی از بدن را دفع کنیم؟

به گزارش سفر به تایلند، تهران (پانا) - سدیم طعم دهنده عالی مواد غذایی و مصرف آن برای یاری به عملکرد صحیح بدن ضروری است البته سدیم بیش از حد می تواند باعث نگرانی های جدی در خصوص سلامتی مانند افزایش خطر بیماری های قلبی و پرفشاری خون گردد.

چگونه سدیم اضافی از بدن را دفع کنیم؟

به گزارش ایسنا، سدیم یا نمک معمولا به عنوان چاشنی و طعم دهنده به غذاها افزوده می گردد اما چندین کاربرد دیگر نیز دارد که می تواند به سلامت یاری کند. دریافت سدیم برای یاری به انقباض و شل شدن صحیح عضلات لازم و برای تنظیم مایعات در کلیه ها به منظور جلوگیری از کمبود آب لازم است. تحقیقات نشان می دهد که سدیم یک ماده مغذی لازم است که در حفظ هموستاز سلولی و تنظیم تعادل مایعات و الکترولیت ها نقش دارد.

دفع سدیم اضافی از بدن می تواند با اعمال تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی به راحتی انجام گردد. در صورت مصرف زیاد نمک و برای جلوگیری از بروز مسائل جسمی، روشهایی برای دفع سدیم اضافی از بدن وجود دارد که یاهو نیوز در ادامه به بعضی از آنها اشاره نموده است:

مصرف آب بیشتر

تامین آب مورد احتیاج بدن بسیار مهم است. مصرف میزان بیشتری از آب می تواند به دفع سدیم اضافی از بدن و دفع مواد زائد از کلیه یاری کند. اگرچه توصیه دقیقی در خصوص میزان آب آشامیدنی مصرفی بزرگسالان و جوانان طی روز وجود ندارد اما پیشنهاد می گردد که بزرگسالان و بچه ها با مصرف خوراکی هایی که حاوی آب هستند، نوشیدنی هایی مانند چای تلخ و البته نوشیدن آب ساده میزان آب دریافتی را افزایش دهند.

مصرف بیشتر خوراکی های حاوی پتاسیم

پتاسیم نقش مهمی در حفظ تعادل مایعات دارد. مصرف خوراکی های حاوی پتاسیم مانند سیب زمینی و آووکادو با کاهش اثر سدیم و یاری به دفع آن از بدن می تواند به کنترل فشار خون یاری کند.

مصرف میزان بیشتری از سبزی جعفری

یکی از خواص گیاه جعفری تاثیر آن در پاکسازی کلیه هاست. کلیه ها نقش مهمی در سم زدایی از بدن دارند. یکی دیگر از کارنمودهای آن ها فیلتر کردن نمک اضافی از جریان خون است.

تحرک داشتن

افزایش فعالیت بدنی یک روش عالی برای از بین بردن سدیم اضافی بدن است. ورزش باعث می گردد بدن ترکیبی از آب و نمک را از دست بدهد. به همین دلیل است که به افراد توصیه می گردد هنگام ورزش کردن و برای جلوگیری از کمبود آب دربدن، آب کافی مصرف کند.

نمکدان را از دسترس خود دور نگه دارید

هنگام طبخ یا خوردن مواد غذایی سعی کنید در برابر تمایل به افزودن نمک مقاومت داشته باشید. استفاده از چاشنی ها و ادویه جات روشی خوب برای افزودن عطر و طعم به غذا بدون احتیاج به مصرف سدیم است. راه دیگر برای کاهش مصرف سدیم، محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری و بسته بندی شده، مصرف بیشتر مواد غذایی خانگی و خرید خوراکی های حاوی سدیم کم است

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1528

به "چگونه سدیم اضافی از بدن را دفع کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سدیم اضافی از بدن را دفع کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید