کالری گل کلم؛ هر 100 گرم گل کلم خام و پخته چقدر کالری دارد؟

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران | سرویس سلامت - گل کلم یکی از سبزیجات پرطرفدار است که در سالاد، غذا، ترشی و غیره نیز استفاده می گردد. این گل های سفید و خوشمزه سرشار از فیبر هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز یاری می نمایند. همچنین مصرف این ماده غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عرقی و سرطان را نیز کاهش می دهد. کالری گل کلم مانند دیگر سبزیجات بسیار کم است و فیبر موجود در این ماده غذایی باعث می گردد به مدت طولانی احساس سیری کنید. در نتیجه با مصرف گل کلم به صورت خام یا آب پز می توانید اشتهای کاذب خود را هنگام کاهش وزن کنترل کنید. اگر تمایل دارید که این ماده غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، حتما این سوال برای تان به وجود آمده که گل کلم چقدر کالری دارد؟ در این مطلب پاسخ این پرسش را می دهیم.

کالری گل کلم؛ هر 100 گرم گل کلم خام و پخته چقدر کالری دارد؟

کالری انواع سبزیجات

در صورتی که بخش خاصی از این مطلب مدنظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده اند، به بخش دلخواه خود برسید.

  • کالری گل کلم خام
  • کالری گل کلم سرخ شده
  • فواید گل گلم
  • نحوه مصرف گل کلم

کالری گل کلم خام

ارزش غذایی گل کلم
مقدار

100 گرم

درصد احتیاج روزانه

کالری27-
چربی کل0/3 گرم-
چربی اشباع شده0/03 گرم-
سدیم32 میلی گرم-
کربوهیدرات5 گرم-
پروتئین2 گرم-
ویتامین C-52٪
ویتامین k-21٪
کلسیم-
آهن-2/5٪

کالری گل کلم سرخ شده

ارزش غذایی گل کلم سرخ شده
مقدار

100 گرم

درصد احتیاج روزانه

کالری202/9-
چربی کل12/02 گرم-
چربی اشباع شده3/4 گرم-
کلسترول10/5 میلی گرم-
سدیم185 میلی گرم-
پتاسیم197/9 میلی گرم-
کربوهیدرات13/2 گرم-
فیبر1/8 گرم-
پروتئین4/3 گرم-
ویتامین A-
ویتامین c-38٪
ویتامین E-
آهن-

فواید گل گلم

گل کلم سرشار از فیبر است. مصرف آن التهابات روده را کاهش می دهد و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تأثیر بسزایی دارد. فیبر موجود در این ماده غذایی هم احساس سیری طولانی به فردی که در رژیم غذایی به سر می برد می دهد و هم مانع از بروز یبوست می گردد.

گل کلم غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان های مفید برای بدن است. با مصرف گل کلم می توانید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید و خطر ابتلا به سرطان سینه و… را کاهش دهید.

کولین موجود در گل کلم مانع از ابتلا به بیماری هایی مانند فراموشی و زوال عقل می گردد. سولفورفان که یکی از آنتی اکسیدان های مفید برای بدن است در گل کلم نیز وجود دارد. سولفورفان از ابتلا به سرطان پیشگیری می نماید و فشار خون را کاهش می دهد.

نحوه مصرف گل کلم

گل کلم را می توانید به صورت خام در سالاد بهره ببرید. همچنین می توانید گل کلم را خرد نموده و آن را به صورت برنج گل کلم (گل کلم را رنده نموده و با مقدار اندکی روغن تفت دهید) آماده کنید. از دیگر روش های مصرف گل کلم می توان به استفاده از آن در سوپ های مختلف اشاره نمود.

اگر می خواهید گل کلم حالتی که دارد را حفظ کند می توانید آن را پس از شستن به صورت بخارپز آماده نموده و نوش جان نموده یا شور گل کلم تهیه کنید. روش دیگری که می توان گل کلم را مصرف کرد، سرخ کردن آن است. با وجود این که گل کلم سرخ شده خوش طعم است، اما کالری بالایی دارد و سبب افزایش وزن، فشارخون و کلسترول در بدن می گردد.

سخن آخر

گل کلم یکی از سبزیجات سرشار از فیبر و مواد مغذی است. افرادی که می خواهند بدنی سالم داشته باشند و کسانی که می خواهند وزن کم نمایند، همواره گل کلم را در برنامه غذایی خود در نظر می گیرند. برای این که به خوبی بتوانید از خواص گل کلم بهره ببرید به شما پیشنهاد می دهیم که از سرخ کردن گل کلم اجتناب نموده و آن را به صورت خام یا بخارپز مصرف کنید. کالری گل کلم خام نسبت به گل کلم سرخ شده به میزان قابل توجهی کم تر است و با خیال راحت می توانید آن را به صورت روزانه در رژیم غذایی بهره ببرید. اگر طعم گل کلم خام را دوست ندارید، می توان این ماده غذایی را به شکل های دیگری مصرف کنید. در این رابطه به شما پیشنهاد می کنیم مقاله های طرز تهیه پوره گل کلم به 2 روش و طرز تهیه خورش گل کلم با مرغ را نیز مطالعه کنید. در خاتمه از قلم نیاندازید که نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این ماده غذایی به وسیله بخش نظرات و پرسش ها با ما و سایر همراهان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1627

به "کالری گل کلم؛ هر 100 گرم گل کلم خام و پخته چقدر کالری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالری گل کلم؛ هر 100 گرم گل کلم خام و پخته چقدر کالری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید