کاهش زمان صدور مجوز تاسیس آکادمی های فنی و حرفه ای به 3 روز

به گزارش سفر به تایلند، حسینی نیا گفت: بر اساس دستور وزیر تعاون در اجرای تحقق شعار سال مبتنی بر فراوری پشتیبانی و مانع زدایی ها و هم تحقق برنامه های وعده داده شده به مردم و مجلس، صدور مجوز آکادمی های فنی و حرفه ای آزاد در سراسر کشور حداکثر به سه روز کاری به صورت اتوماتیک رسید.

کاهش زمان صدور مجوز تاسیس آکادمی های فنی و حرفه ای به 3 روز

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: در راستای اصل (28) قانون اساسی و فراهم سازی امکان اشتغال با شرایط مساوی، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای رقابتی، تمامی درخواست های مجوز تاسیس آکادمی های فنی و حرفه ای آزاد منوط به احراز شرایط متقاضیان، در سه روز و به طور اتوماتیک انجام می گردد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اضافه کرد: بهبود فضای کسب و کار از ماموریت های اصلی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

حسینی نیا توضیح داد: متاسفانه در سنوات قبل به علت ممنوع شدن صدور مجوز آکادمی فنی و حرفه ای آزاد، بازار سیاه خرید و فروش مجوز آکادمی های آزاد در کشور راه افتاده بود که ضمن رفع شدن مشکل محدودیت در صدور مجوز تاسیس آکادمی های آزاد، سرمایه گذارانی که اقدام به راه اندازی آکادمی های آزاد بخصوص در رشته های نو (Hi-Tech) و مورد احتیاج بازار کار نمایند، مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در جامعه و نقش این آموزش ها در دستیابی سریعتر جوانان و بیکاران به اشتغال گفت: این مهارت ها یاری به افزایش بهره وری شاغلان در صنایع و صنوف و یاری به عایدی و معیشت خانواده می نماید از این رو توسعه آکادمی های فنی و حرفه ای در گستره کشور و مطابق با طرح های کسب و کار بومی و محلی و با تنوعی از حرفه های آموزشی بخصوص حرفه فناوری های نوین از ضروریات امروز بازار اشتغال کشور است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون در کشور بیش از 12هزار و 200 آکادمی فنی و حرفه ای آزاد وجود دارد که عمدتا در تعداد محدودی از حرفه ها فعالیت می نمایند.

حسینی نیا اضافه کرد: پراکندگی آکادمی های فنی و حرفه ای در شهرها، بیشتر در منطقه ها برخوردار با تنوع حرفه های آموزشی پایین است و از طرفی ساکنان حاشیه شهرها، سکونتگاه های غیرسمی و روستاها دسترسی لازم به آموزش های فنی و حرفه ای ندارند.

وی با بیان این که تشویق سرمایه گذاران حائز شرایط به ایجاد و راه اندازی آکادمی های فنی و حرفه ای در منطقه ها محروم و کم برخوردار از اولویت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور محسوب می گردد، گفت: با تمامی درخواست های مجوز تاسیس آکادمی های فنی و حرفه ای آزاد بخصوص در رشته های مورد احتیاج بازار کار منوط به احراز شرایط متقاضیان در یک فرایند حداکثر سه روزه موافقت می گردد، در کوشش هستیم صدور این گونه مجوزهای کسب و کار را در کشور در تمام حوزه های مرتبط تسهیل کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 اشاره نمود و اسم کرد: این اعتبارات ویژه تجهیز و توسعه آکادمی های آزاد بوده و برای اولین بار دولت سال جاری 50 درصد از تسهیلات این تبصره را به امر مهارت آموزی در کشور اختصاص داده است.

حسینی نیا خاطر نشان کرد: مراحل اجرایی این تسهیلات در حال آماده سازی است و به زودی شاهد عملیاتی شدن آن در کشور با اولویت تشکیل آکادمی آزاد در منطقه ها محروم، حاشیه شهرها، روستاها و هم آکادمی هایی که برای ایجاد رشته های نو تشکیل می شوند، خواهیم بود.

به گفته وی ایجاد آکادمی های نو به وسیله افراد واجد شرایط و با رعایت همه اصول راه اندازی یک بنگاه آموزشی و مالی از جمله داشتن برنامه کسب و کار و مطالعه امکان سنجی و برآورد تمامی مولفه های لازم برای موفقیت یک بنگاه آموزشی مالی باعث توسعه متوازن در رشته های مورد احتیاج و در بخش های کمتر پیشرفته شده و زمینه ساز ایجاد رقابت سالم برای ارائه آموزش های با کیفیت بیشتر و افزایش چتر مهارت آموزی در جامعه می گردد.

***

پیش از این زمان مورد احتیاج صدور مجوز این آکادمی ها، حدود هشت ماه بوده است.

وزیر تعاون در این باره می گوید: صدور مجوز آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای برای افراد واجد شرایط حداکثر طی سه روز کاری انجام خواهد شد. در صورت اطاله آنالیز، سیستم بصورت اتوماتیک پس از روز سوم مجوز را صادر می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1795

به "کاهش زمان صدور مجوز تاسیس آکادمی های فنی و حرفه ای به 3 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش زمان صدور مجوز تاسیس آکادمی های فنی و حرفه ای به 3 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید