گوشت گرم می تواند ناقل 400 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام باشد

به گزارش سفر به تایلند، قائم مقام مدیرعامل کشتارگاه سنندج گفت: در سال گذشته بالغ بر 95تن ضایعات ضبطی جدای از امحا و احشام و سایر اعضای بدن دام داشته ایم که اگر این مهم در خارج کشتارگاه انجام می شد همه ضایعات در بین مردم پخش می شد.

گوشت گرم می تواند ناقل 400 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام باشد

به گزارش خبرنگاران، عبدالله حسینی امروز (5مهر ماه) در حاشیه اجرای رزمایش خدمات رسانی شیفت ایثار در کشتارگاه دام سنندج با اشاره به نظارت های بسیار بر کیفیت گوشت دام در این واحد کشتارگاه اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر 95تن ضایعات ضبطی جدای از امحا و احشام و سایر اعضای بدن دام داشته ایم که این نشان دهنده بازرسی های مداوم و توجه ما به کیفیت گوشت عرضه گردیده است.

وی اضافه نمود: اگر کشتار در خارج از کشتارگاه انجام گردد و فرد هم وجدان کاری را در نظر بگیرد باز هم ابزار آزمایشگاهی برای سنجش کیفیت و ناقل بودن بیماری دام را ندارد.

قائم مقام مدیرعامل کشتارگاه سنندج با بیان اینکه لاشه گرم معایب و مزایایی برای مصرف انسانی دارد توضیح داد: مصرف گوشت گرم معایبی برای سلامتی دارد و حدود 25درصد مرگ و میرها و امراض انسانی ناشی از مصرف گوشت ناسالم و فراورده های خام دامی است.

وی عنوان نمود: گوشت گرم می تواند ناقل 400 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام باشد که تعدادی از آن ها نشانه ای در دام برای تشخیص آن به وجود نمی آورد و صرفا در آنالیز های آزمایشگاهی قابل شناسایی است.

حسینی ادامه داد: در بحث قیمت گذاری گوشت دامی نقشی نداریم و صرفا کار کشتار دام را انجام می دهیم و از زمان واگذاری کامل این واحد به بخش خصوصی فروشگاه های عرضه مستقیم کشتارگاه به علت مسائل اقتصادی تعطیل شدند.

وی با بیان این که ظرفیت اسمی این کشتارگاه 100راس دام سنگین و 400راس دام سبک در روز است اعلام کرد: روزانه 40راس دام سنگین و 150راس دام سبک در این کشتارگاه با درنظر دریافت نکات شرعی و بهداشتی کشتار می شوند و در شهرستان های سنندج، کامیاران و دهگلان عرضه می شوند.

قائم مقام مدیرعامل کشتارگاه سنندج گفت: کشتارگاه سنندج در سال 92 واحد نمونه کشوری بوده و در سال93 واحد نمونه از نظر دانشگاه علوم پزشکی در بحث بهداشتی شناخته گردیده است.

وی با اشاره به دام خیز بودن استان کردستان اظهار کرد: با توجه به دام خیز بودن استان کردستان بیشتر احتیاج خودمان را از دام های استان تامین می کنیم، هم چنین از سایر شهرهای کشور از جمله بوکان، اراک و کرمانشاه دام سبک و سنگین تهیه می کنیم.

حسینی در سرانجام یادآور شد : 50نفر نیروی خود کشتارگاه و حدود 120نفر نیروی پیمانکار در کشتارگاه در حال فعالیت هستند که این واحد کشتارگاه به طور غیر مستقیم برای 200نفر اشتغال زایی نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 47

به "گوشت گرم می تواند ناقل 400 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشت گرم می تواند ناقل 400 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید