WHO: احتکار ابزارهای بهداشتی به وسیله کشورهای ثروتمند عامل ظهور جهش های کروناست

به گزارش سفر به تایلند، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، پوپولیسم و احتکار ابزارهای بهداشتی را عامل ظهور انواع جدیدی مانند نوع امیکرون که به سرعت به رایج ترین گونه در بسیاری از کشورها تبدیل شده، دانست.

WHO: احتکار ابزارهای بهداشتی به وسیله کشورهای ثروتمند عامل ظهور جهش های کروناست

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از هیل، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اظهار داشت که یک میلیارد دز واکسن کووید19 را به وسیله برنامه جهانی کواکس تحویل داده است.

به گفته سازمان بهداشت تحت حمایت سازمان ملل متحد، اخیرا یک محموله با ظرفیت 1.1 میلیون واکسن کووید-19 به رواندا به وسیله برنامه کوواکس تحویل داده شده و سازمان جهانی بهداشت تا به امروز به 144 کشور عضو واکسن تحویل داده است. بنیاد گاوی که ریاست این برنامه را همراه با سازمان جهانی بهداشت برعهده دارد، اظهار داشت که در سه ماهه گذشته، محموله ها به طور تصاعدی افزایش یافته، اما با این حال از دو میلیارد دز واکسنی که قرار بوده تا سرانجام سال 2021 به وسیله سبد کوواکس به کشورها تحویل داده گردد، تنها یک میلیارد دز محقق شده است.

سازمان جهانی بهداشت اذعان کرد 36 کشور عضو کمتر از 10 درصد جمعیت و 88 کشور عضو کمتر از 40 درصد از جمعیت خود را واکسینه نموده اند.

این سازمان یادآور شد، احتکار/ذخایر در کشورهای ثروتمند، شیوع فاجعه بار ویروس را در پی داشت که منجر به قرنطینه و بسته شدن مرزها شد؛ عدم اشتراک مجوزها، فناوری و دانش واکسن به وسیله شرکت های داروسازی نیز باعث شداز ظرفیت فراوری استفاده نگردد.

موضوع احتکار واکسن در میان کشورهای ثروتمند یکی از موارد مناقشه مکرر سازمان های جهانی بهداشت از جمله WHO بوده است. تدروس آدهانوم گبریسوس،مدیر کل این سازمان، مکرراً خواهان تعلیق واکسن در میان کشورهای ثروتمند شد، زیرا کشورهای کم عایدی و میانه در کوشش برای واکسینه کردن مردم خود هستند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در اواخر دسامبر، پوپولیسم و احتکار ابزارهای بهداشتی را عامل ظهور انواع جدیدی مانند نوع امیکرون که به سرعت به رایج ترین گونه در بسیاری از کشورها تبدیل شده است، دانست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1984

به "WHO: احتکار ابزارهای بهداشتی به وسیله کشورهای ثروتمند عامل ظهور جهش های کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "WHO: احتکار ابزارهای بهداشتی به وسیله کشورهای ثروتمند عامل ظهور جهش های کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید