برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟

به گزارش سفر به تایلند، بسیار خوب است که از روش های طبیعی برای رفلاکس اسید معده بهره ببرید. مگر در زمانی که مری شما در محدوده ای از خود آسیب دیده باشد که در این صورت به دارو نیازمند هستید.

برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟

به گزارش بهداشت نیوز، اثربخشی انواع دارو های خانگی در تسکین سوزش سر دل در افراد مختلف فرق دارد. دارو های خانگی برای تسکین سوزش سر دل که به آن رفلاکس اسید نیز گفته می گردد، عبارتند از:

سرکه سیب

سرکه سیب برای بعضی از افراد موثر است، اما برای بعضی دیگر نیز فقط علائم را بدتر می نماید. بلع اندازه کمی (حدود یک قاشق چای خوری) سرکه سیب فرآوری نشده با آب مخلوط شده ممکن است سطح اسیدیته معده را کاهش دهد. اما هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعا ها وجود ندارد.

سرکه سیب برای رفلاکس اسید معده تا زمانی که از اندازه کمی از آن بهره ببرید و سرکه آن رقیق شده باشد، بی خطر است.

پروبیوتیک ها

روزر می گوید: من پروبیوتیک ها را برای انواع مسائل گوارشی -مانند اسهال، نفخ و گاز- توصیه می کنم، اما معمولاً برای رفلاکس اسید آن را توصیه نمی کنم. او هشدار می دهد که خرید پروبیوتیک ها از یک فراوری نماینده مکمل مورد اعتماد امری بسیار مهم به شمار می آید. شما باید مطمئن باشید که محصول با کیفیتی را دریافت خواهید کرد.

پروبیوتیک ها را تنها برای تسکین سوزش سر دل تا زمانی که از یک شرکت معتبر خریداری شوند آزمایش و بهره ببرید.

جویدن آدامس

یک مطالعه کوچک نشان داده است که جویدن آدامس بدون قند به مدت 30 دقیقه بعد از ناهار یا شام می تواند سطح اسید را در مری کاهش دهد. اما برای بعضی از افراد، جویدن آدامس نعناع می تواند علائم را بدتر کند.

جویدن آدامس بعد از غذا هیچ ضرری ندارد. اگر نمی توانید طعم نعناع را تحمل کنید، ممکن است بخواهید از آن ها اجتناب کنید.

آب آلوئه ورا

ژل برگ آلوئه ورا برای تسکین آفتاب سوختگی شناخته شده است -، اما برای سوزش سر دل چطور؟ بعضی افراد برای کاهش اسید معده و آرام کردن سوزش آن، آب آلوئه ورا را به صورت خوراکی مصرف می نمایند. با این حال، هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد آلوئه ورا به سوزش سر دل یاری می نماید.

آب آلوئه ورا را تا زمانی که آن را از منبع معتبر خریداری نموده اید امتحان کنید تا مطمئن شوید که یک محصول خالص و ایمن دریافت می کنید.

موز

موز میوه ای بی مزه و کم اسید است که اغلب مردم آن را برای دستگاه گوارش مناسب می دانند. روزر می گوید: ویتامین های موجود در موز به جلوگیری از اسپاسم دستگاه گوارش یاری می نمایند، اما از طرفی دیگر این راه هم باید گفت که تعیین نیست که آیا آن ها می توانند بر ریفلاکس اسید تأثیر بگذارند یا خیر.

اگر چیز دیگری نباشد، موز یک غذای میان وعده عالی برای بیشتر مردم است. آزمایش کردن اینکه آیا موز به علائم سوزش سر دل شما یاری می نماید یا خیر، ضرری ندارد.

نعناع

روزر می گوید: نعناع معده را شل می نماید. ممکن است بعد از مصرف آن احساس بهتری داشته باشید. با این حال، نعناع بعلاوه می تواند علائم رفلاکس اسید را در بعضی افراد افزایش دهد، زیرا ممکن است ماهیچه ای را که مانع از برگشت مایعات به داخل مری می گردد، شل کند.

نکته: مفید بودن یا نبودن نعناع به خود فرد بستگی دارد. می توانید چای نعناع را بنوشید یا قرص نعناع را میل کنید. اگر این دارو رفلاکس اسید را در شما افزایش می دهد، سعی کنید زنجبیل را امتحان کنید.

زنجبیل آرام بخش است و التهاب معده را کاهش می دهد. نعناع و زنجبیل هم می توانند برای اسهال، نفخ و گاز مفید باشند. با محبوبیت اسانس ها، بعضی استفاده از اسانس نعناع یا زنجبیل را به عنوان یاری برای هضم غذا در نظر می گیرند.

قبل از مصرف اسانس ها به صورت خوراکی یا موضعی با پزشک خود مشورت کنید. اسانس ها می توانند با دارو ها تداخل داشته باشند. بدن هر فرد به این اسانس ها واکنش متفاوتی نشان می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2074

به "برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید