تلفن همراه نیمی از آلمانی ها هدف جاسوسی آمریکا و انگلیس است

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران: یک کارشناس فناوری اطلاعات آلمانی با توجه به انتشار خبری مبنی بر اینکه آمریکا و انگلیس اقدام به هک شبکه های مخابراتی یک شرکت هلندی و سرقت کدهای تلفن همراه نموده اند، گفت تلفن همراه نیمی از آلمانی ها هدف این اقدام جاسوسی است.

تلفن همراه نیمی از آلمانی ها هدف جاسوسی آمریکا و انگلیس است

با تور دور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسناد فاش شده از سوی ادوارد اسنودن افشاگر برنامه های جاسوسی دولت آمریکا حاکی است که آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری آژانس جاسوسی الکترونیک انگلیس، شبکه های مخابراتی یک شرکت هلندی را هک نموده تا کدهایی را سرقت نمایند که به آنها اجازه جاسوسی از تلفن های همراه در سراسر دنیا را بدهد.

شرکت هلندی جمالاتو که هدف برنامه جاسوسی آمریکا و انگلیس قرار گرفته است، سیم کارت های مورد استفاده در تلفن های همراه و کارت های اعتباری را فراوری می نماید. یکی از دفاتر این شرکت در شهر آستین ایالت تگزاس واقع شده است. مشتریان این شرکت هلندی شامل شرکتهای آمریکایی ای تی اند تی و تی موبایل، وریزون و اسپرینت هستند.

در همین رابطه کارستن نوهل از کارشناسان فنآوری اطلاعات در تبادل نظر با تاگس شاو آلمان اظهار داشته است که این جاسوسی ها تقریبا به نیمی از تلفن های همراه شهروندان آلمانی مربوط می گردد.

در نیمی از تلفن های همراه آلمانی ها سیم کارتهای شرکت جمالتو استفاده شده است. فرض بر این است که این سازمان های اطلاعاتی جاسوسی آمریکایی و انگلیسی یک بار همه اطلاعاتی که آن ها می توانستند از این طریق به آن دستیابی پیدا نمایند را جمع آوری می کردند.

به گفته کارستن نوهل شنود تبادل نظرهای تلفنی، دسترسی به اس ام اس ها، ارتباطات اینترتی در بین همه استفاده نمایندگان از تلفن های همراهی که از سیم کارت شرکت جمالاتو استفاده می نمایند امکان پذیر است و در آلمان حدود نیمی از استفاده نمایندگان از تلفن همراه از این سیم کارت ها استفاده می نمایند.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان حالا اداره فدرال برای امنیت در فناوری اطلاعات این کشور((BSI این مسئله را مورد ارزیابی قرار می دهد که آیا سیم کار تهای این شرکت در بین محافل دولتی آلمان مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته نوهل فرض بر این است که آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات فراوان و تا جایی که امکان داشته است را از این طریق جمع آوری می نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 727

به "تلفن همراه نیمی از آلمانی ها هدف جاسوسی آمریکا و انگلیس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن همراه نیمی از آلمانی ها هدف جاسوسی آمریکا و انگلیس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید