خبرنگاران هشدار کرونا در آفریقا؛ افزایش 40 درصدی فوتی ها در یک ماه

به گزارش سفر به تایلند، تهران - خبرنگاران - افزایش آمار فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آفریقا نگران کننده شده است؛ در شرایطی که این قاره همچنان در انتظار دسترسی به واکسن به سر می برد، سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش چشمگیر مرگ و میرها در قاره سیاه در یک ماه گذشته که 40 درصد افزایش داشته، هشدار داد.

خبرنگاران هشدار کرونا در آفریقا؛ افزایش 40 درصدی فوتی ها در یک ماه

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، آمار فوتی ها ناشی از ابتلا به کرونا در یک ماه گذشته در آفریقا 40 درصد افزایش یافته است؛ سازمان دنیای بهداشت که پیش بینی نموده تعداد فوتی های ناشی از کرونا در این قاره به یکصد هزار نفر در روزهای آینده برسد، نسبت به این مساله هشدار داد.

به گزارش امروز (شنبه) فرانس 24، قاره سیاه که با گونه جدید و مسری تر کرونا روبرو است، سرنوشت نگران کننده ای دارد.

شاخه آفریقای سازمان دنیای بهداشت که دفتر مرکزی آن در برازاویل پایتخت کنگو واقع شده است، گفت که در مدت 28 روز گذشته 22 هزار و 300 مورد فوتی در آفریقا گزارش شده است. در حالی که تعداد فوتی ها در 28 روز پیش از آن 16 هزار مورد بوده است.

سازمان دنیای بهداشت پس از یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی در صفحه توئیتر خود نوشت این در شرایطی است که قاره آفریقا در حال مبارزه با انواع جدید و مسری تر کرونا است و برای بزرگترین کمپین واکسیناسیون (ایمن سازی) سازمان یافته، آماده می گردد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آفریقا در 14 فوریه سال 2020 / 25 بهمن 98 شناسایی شد و اکنون این رقم به بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر افزایش یافته است.

ماتشیدیسو موئتی (Matshidiso Moeti) مدیر امور آفریقای سازمان دنیای بهداشت در این ارتباط گفت که افزایش فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری کووید 19 نشانه هشدار دهنده و نگران کننده ای است که از این حیث کادر درمانی و نظام بهداشتی در آفریقا را بیش از پیش در خطر قرار داده است.

شرایط موجود در آفریقا در حالی به شرایط هشدار رسیده که این قاره در نخستین موج شیوع این همه گیری کمترین تاثیرپذیری از آن را داشت و در موج دوم، موارد ابتلا خیلی بیشتر از تعداد مبتلایان در موج نخست بود و نظام بهداشتی بیش از حد تحت فشار نهاده شد.

آفریقا در حالی نگران دسترسی به واکسن کووید 19 است که واکسیناسیون در بعضی کشورها مانند کنگو از این نظر که بی اعتمادی نسبت به واکسن در این جمهوری گسترده است، موضوعی بسیار حساس به شمار می رود.

موئتی خطاب به مردم آفریقا تاکید نمود که وقتی واکسن در کشور شما در دسترس است، حتما بهره ببرید. واکسن تنها ابزار برای مبارزه با ویروس کرونا است.

تاکید بر دسترسی عادلانه آفریقایی ها به واکسن

آژانس اطلاع رسانی خبری اقتصادی آفریقا آژانس ای کوفن (agenceecofin) هم به نقل از آکین وومی . آ. آدسینا (Akinwumi A. Adesina) رئیس بانک توسعه آفریقا نوشت که او خواهان دسترسی عادلانه به واکسن کووید 19 برای مردم آفریقا شده و گفته کاهش بدهی های این قاره به دیگر کشورها یاری می نماید تا سریعتر و بهتر با همه گیری کرونا مقابله کند.

آفریقا 3.5 درصد مجموع مبتلایان در دنیا را به خود اختصاص داده است

در زمان حاضر و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز افزون بر سه میلیون و 715 هزار نفر در قاره آفریقا به این ویروس مبتلا شده اند. بنا به اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آفریقا ، موارد گزارش شده از ابتلا، حدود 3.5 درصد آمار دنیای است.

این مرکز تعداد فوتی ها را هم در روز آدینه 97 هزار و 299 نفر گفت. همچنین بیش از سه میلیون و 256 هزار نفر تا به امروز در آفریقا از بیماری بهبود یافته اند.

از میان کشورهای حوزه آفریقا ، پنج کشور 67 درصد موارد گزارش شده ابتلا به کرونا را شامل می شوند؛ این ها شامل آفریقای جنوبی ، مغرب، تونس ، مصر و اتیوپی است که آفریقای جنوبی در مجموع 40 درصد کل مبتلایان در قاره آفریقا را به خود اختصاص داده است.

در این قاره، سودان، مصر، لیبریا، اقتصادی و چاد هم بیشترین میزان فوتی ها را دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1412

به "خبرنگاران هشدار کرونا در آفریقا؛ افزایش 40 درصدی فوتی ها در یک ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار کرونا در آفریقا؛ افزایش 40 درصدی فوتی ها در یک ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید