خبرنگاران کرونا، تهدیدی علیه جامعه و نظم اروپا

به گزارش سفر به تایلند، لندن-خبرنگاران- دولت های اروپایی که قاره سبزشان طبق اعلام رسمی سازمان دنیای بهداشت، به کانون کرونا تبدیل شده، با هدف کاهش آمار ابتلا به این بیماری مسری که تا به امروز بیش از 140 هزار نفر در سراسر دنیا به آن مبتلا و جان هزاران نفر را گرفته، بیشتر برنامه های ورزشی، فرهنگی و سیاسی را لغو و یا دست کم برای چند ماه به تعویق انداخته اند.

خبرنگاران کرونا، تهدیدی علیه جامعه و نظم اروپا

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هفته گذشته پس از سرانجام جلسه اضطراری اعضای دولت و متعاقب شناسایی کرونا به عنوان پدیده ای همه گیر از سوی سازمان بهداشت دنیای، از شروع مرحله دوم مقابله با این ویروس اطلاع داد.

وی با بیان اینکه کرونا فجیع ترین بحران بهداشت عمومی در یک نسل است، اظهار کرد: آمار ابتلا به این ویروس در روزها و هفته های آینده افزایش خواهد یافت و بسیاری از خانواده ها عزیزان خود را از دست می دهند.

نخست وزیر انگلیس با اشاره به روش های پیش بینی شده دولت برای مقابله با کرونا اضافه کرد: ما اینک از مرحله مهار عبور نموده و کوشش خواهیم کرد تا سرعت شیوع این ویروس را کاهش دهیم.

بر همین اساس، وی اظهار داشت که از آدینه 23 اسفند 1398 هر کس حتی علایم خفیفی از کرونا داشته باشد باید دست کم هفت روز خود را در خانه قرنطینه کند. نخست وزیر انگلیس همچنین از افراد بالای سن 70 سال خواست تا از سفرهای تفریحی خودداری نموده و اردوهای مدرسه لغو گردد.

جانسون اضافه کرد که در هفته های آینده نیز اگر کسی به کرونا مبتلا گردد، از تمام اعضای خانواده او خواسته می گردد تا خود را در خانه قرنطینه نمایند. او به لغو گردهمایی های عمومی و تعطیلی آکادمی ها نیز اشاره اما توضیح داد که در این مقطع چنین سیاستی اجرا نخواهد شد.

با این حال نخست وزیر انگلیس دیروز تصمیم گرفت تا برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، انتخابات شوراهای شهر و شهرداری لندن را یک سال به تعویق بیندازد.

انتخابات شوراهای شهر و شهرداری لندن قرار بود 18 اردیبهشت 1398 برگزار گردد اما دولت لندن لایحه ای را برای تعویق تاریخ انتخابات تنظیم نموده که هفته آینده به رأی مجلس خواهد گذاشت.

در این لایحه همچنین به لغو تجمعات و گردهمایی های بیش از 500 نفر اشاره شده و به پلیس اختیاراتی واگذار خواهد شد که با متخلفین در این زمینه برخورد کند. به گزارش روزنامه تایمز لندن، اجرای این قانون ممکن است تا دو سال ادامه پیدا کند.

گزارش ها حاکی است که مسابقات سالانه دو ماراتن لندن هم که افراد از شهرهای مختلف انگلیس در آن شرکت می کردند و قرار بود 26 آوریل (7 اردیبهشت 1398) برگزار گردد به حداقل شش ماه بعد موکول شد. شمار دیگری از مسابقات ورزشی در روزها و ماه های آینده نیز لغو و یا به زمان دیگری موکول شده است.

در انگلیس تا به امروز بالغ بر 700 نفر به کرونا مبتلا شده و 11 نفر جان خود را از دست داده اند. معاون وزیر بهداشت انگلیس هفته گذشته اظهار داشت که به کرونا مبتلا شده و دست کم 11 نماینده مجلس خود را قرنطینه نموده اند.

در ایتالیا شرایط به شدت بحرانی است. نخست وزیر ایتالیا پس از رشد ناگهانی در شمار مبتلایان به کرونا و فوتی های ناشی از این ویروس، دستور تعطیلی همه فروشگاه ها در این کشور به جز داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی را داد.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا اظهار داشت که همه فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها در این کشور به جز داروخانه ها و فروشگاه های مواد عذایی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل خواهد شد.

کونته که در یک سخنرانی تلویزیونی سخن می گفت، به مردم ایتالیا وعده داد که امید خود را از دست ندهند؛ چراکه با وجود آنکه اکنون آمارهای مربوط به کرونا افزایشی است، تا چند هفته دیگر از شیوع آن جلوگیری خواهد شد.

مجموع مبتلایان کرونا در ایتالیا به بالای 15 هزار نفر رسیده است.

در فرانسه نیز رییس جمهوری این کشور اظهار داشت که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کلیه مدارس و دانشگاه های این کشور از روز دوشنبه تعطیل می شوند.

امانوئل مکرون در سخنانی در تلویزیون ملی فرانسه با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: این یکی از جدی ترین بحران های بهداشتی است که فرانسه تا به امروز با آن رو به رو بوده است.

وی از افراد بالای 70 سال و آسیب پذیر خواست تا حد ممکن از تماس با دیگران خودداری نمایند.

تا به امروز یک وزیر و پنج عضو مجلس فرانسه به کرونا مبتلا شده اند و مکرون هشدار داده است که کشورش تنها در مرحله شروعین همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته است.

همچنین در ایرلند نخست وزیر این کشور اظهار داشت که تمام مدارس و موسسات آموزشی تا اواسط فروردین ماه آینده تعطیل خواهند شد. لئو وارادکار کارکنان اداره جات را تشویق به دورکاری و توصیه کرد که جلسات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردد.

سایر کشورهای اروپایی هم کمابیش از شرایط مشابهی برخوردار هستند. اتحادیه اروپا برای مقابله با ویروس کرونا 25 میلیارد یورو اختصاص داده است. این اتحادیه همچنین به کشورها توصیه نموده تا در پست های مرزی تدابیر بهداشتی سختگیرانه تری را به اجرا بگذارند.

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در توییتی نوشت: دولت ها باید درک نمایند که نمی توان جلوی گسترش ویروس را گرفت اما می توان سرعت آن را کاهش داد.

اما سیاست دولت انگلیس در این رابطه کمی متفاوت است. مشاور ارشد علمی دولت انگلیس هشدار داد ویروس کرونا ممکن است یک سال میهمان انگلیسی ها گردد تا پس از این که 60 درصد مردم را مبتلا کرد، به علت ایمن شدن اکثریت جمعیت، از این کشور رخت بر بندد.

دکتر پاتریک والانس احتمال داد که 80 درصد از مردم انگلیس به این ویروس مبتلا شوند.

مدیرکل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه گذشته اظهار داشت که ویروس کرونا در دنیا همه گیر شده است.

شیوع این ویروس از ماه دسامبر 2019 (دی ماه) از استان هوبی چین شروع شد و تا به امروز بیش از 118 هزار نفر را در سراسر دنیا مبتلا نموده است. تا به امروز بیش از 4 هزار نفر در سراسر دنیا جان خود را براثر ابتلا به این ویروس از دست داده و بیش از 67 هزار نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 821

به "خبرنگاران کرونا، تهدیدی علیه جامعه و نظم اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا، تهدیدی علیه جامعه و نظم اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید