ضایعات تارهای صوتی با سلول های بنیادی درمان می گردد

به گزارش سفر به تایلند، به گزارش خبرنگاران، صدمه و تحلیل تارهای صوتی یکی از گسترده ترین و در عین حال پیچیده ترین مسائل در حوزه سلامت گوش و حلق و بینی است.

ضایعات تارهای صوتی با سلول های بنیادی درمان می گردد

این مسئله ممکن است منجر به اختلال مکرر و برگشت ناپذیر در توان فراوری اصوات گردد.

دلایل این عارضه بسیار متنوع است و از عفونت های حاد و مزمن تا استفاده بیش از مقدار از صدا و تومور ها را شامل می گردد. روش های مختلفی برای بهبود این عارضه استفاده می گردد که به طور کلی به دو گروه درمان های دارویی و جراحی تقسیم می گردد.

با وجود پیشرفت های انجام شده در علوم پزشکی همچنان درمان این عارضه با موفقیت زیادی همراه نیست و هیچ یک از روش های درمانی منجر به درمان کامل عارضه نمی گردد. استفاده از سلول درمانی و پزشکی بازساختی می تواند رویکردی امید بخش برای غلبه بر محدودیت های درمانی موجود باشد.

محققان کشور با همکاری پژوهشگران روس، طی یک مقاله مروری به نگارش هدایت برای انتخاب روش های آزمایشگاهی مناسب برای سنجش محصولات سلول محور جهت درمان ضایعات تارهای صوتی پرداختند.

با وجود آنکه الزامات مربوط به آزمایشات پیش بالینی محصولات سلول درمانی تا حدودی زیادی به قوانین کشورها بستگی دارد، مسائلی مانند انتخاب منبع سلول ها، انتخاب حامل و طراحی آزمایش در مدل های آزمایشگاهی، به تیم پژوهشی بستگی دارد که مجر به تفاوت در آزمایشات مختلف می گردد.

این مقاله مروری که در مجله بین المللی Stem Cell Research & Therapy به چاپ رسیده است به آنالیز جنبه های مختلف مطالعات پیش بالینی مانند مدل های آزمایشگاهی، سنجش خصوصیات محصول سلولی و آنالیز نتیجه نهایی آزمایشات پرداخته و پیشنهاداتی برای یک دست کردن آزمایشات پیش بالینی ارائه می دهد تا انتقال دانش از آزمایشگاه به بخش درمان را تسهیل کند.

دکتر مسعود وثوق از پژوهشگاه رویان به همراه جمعی از پژوهشگران روس این تحقیق علمی را به نتیجه رساندند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 2158

به "ضایعات تارهای صوتی با سلول های بنیادی درمان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضایعات تارهای صوتی با سلول های بنیادی درمان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید