مصوبات مجلس در جهت بازگشت آرامش به اقشار آسیب پذیر است

به گزارش سفر به تایلند، خبرنگاران/خراسان رضوی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مصوبات مجلس در مسیری است که بتوانیم آرامش را به مردم، به خصوص اقشار آسیب پذیر، بازگردانیم و به ویژه بتوانیم باعث رونق اشتغال در کشور شویم.

مصوبات مجلس در جهت بازگشت آرامش به اقشار آسیب پذیر است

بهروز محبی نجم آبادی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مصوبات مهم مجلس باید از عقبه کارشناسی دقیقی برخوردار باشد، اظهار کرد: در مصوبات مجلس باید ابعاد مختلف موضوع دیده شود و منتقدان نقطه نظرات خود را مطرح کنند. طرح ها و لوایح پس از بررسی در کمیسیون ها و مطرح شدن در صحن و تصویب، به شورای نگهبان هدایت می شود. این شورا در صورت لزوم، مصوبه را به مجلس ارجاع می دهد و مجلس دوباره باید روی آن کار کند.

وی ادامه داد: همه این موارد نشان دهنده این است که در مجلس زمان نقش معین کننده ای دارد و حداقل باید یک سال از زمان شروع به کار مجلس بگذرد تا ما بتوانیم کار آن و نتیجه قوانینی که تصویب کرده را ارزیابی کنیم. در عین حال چیزی که من در مجلس شاهد هستم، این است که همه تلاش مجلس یازدهم این است که آرامش و اعتماد را به مردم بازگرداند.

کننده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس یازدهم علی رغم وجود تضارب آرا، در هدف یک دست است و کنندگان درباره مسائل اساسی کشور هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند.

محبی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم، مجلسی پرانرژی است، شرح داد: ممکن است گاهی برخی از کنندگان سخنان سخیفی را به زبان بیاورند که ما حتی در جلسات غیرعلنی به شدت به این افراد که با چنین ادبیاتی به حیثیت مجلس آسیب می زنند و تعابیر زیبای رهبری را مخدوش می کنند، تذکر می دهیم.

طرح اهدای کوپن الکترونیکی در هفته های آینده بررسی خواهد شد

وی در خصوص طرح اهدای کوپن الکترونیکی به خانوارهای کم درآمد گفت: این طرح در مجلس به تصویب رسیده و قرار شد در خصوص شیوه اجرای آن در کمیسیون برنامه و بودجه مباحثی با دولت مطرح شود و طی هفته های آینده و پس از اینکه کنندگان از سرکشی به حوزه های انتخابی خود بازگشتند، در اولین دستورها، رسیدگی به این مصوبه انجام خواهد شد. در این مصوبه مقرر شده در 6 ماهه دوم سال جاری، در سه نوبت به وسیله کوپن الکترونیکی، به افراد کم درآمد کمک معیشتی شود.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مجلس در خصوص اصلاح ساختار بودجه است، گفت: ما در خصوص بودجه مباحثی جدی داریم و دولت نیز برای اصلاح ساختار بودجه کارهایی انجام داده است. مجلس در تلاش است تا احکامی بنویسد و در بودجه 1400 اعمال کند. کشور ما پس از قطع فروش نفت، در حال تجربه شرایط ویژه ای است و ما باید منابع مالی جدیدی را تعریف کنیم. این یکی از مسائلی است که قطعا مجلس باید به آن بپردازد.

محبی با اشاره به مالیات ها به عنوان مساله دیگری که مورد توجه مجلس است، گفت: در این خصوص ما نسبت به سایر کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه، عقب هستیم. متاسفانه عده ای حتی در بحران های بزرگی که در کشور وجود دارد، همچنان روزبه روز ثروتمندتر می شوند؛ در حالی که عده ای شدیدا دچار خسران و زیان هستند. طبق تعبیر معروفی که وجود دارد، در فضای تورمی، فقرا در حال پرداخت مالیات به ثروتمندان هستند. این از مسائل مهمی است که مجلس به آن توجه دارد.

کننده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس یازدهم به مباحث اشتغال و تسهیل فضای کسب و کار و صدور مجوزها، صادرات، به خصوص با استفاده از کشورهای همسایه و به طور خاص صادرات غیر نفتی و همچنین بحث مسکن توجه ویژه ای دارد. این موارد موضوعاتی جدی هستند که قطعا مجلس نسبت به آن اهتمام دارد و بر اساس اولویت ها و نیازهای جدی ملت به شدت در تلاش است تا بتواند برای حل مسائل کاری انجام دهد.

نگرانی برخی کنندگان توجه ویژه رزم حسینی به خراسان رضوی و کرمان است

وی در خصوص اثرات مثبتی که به وزارت رسیدن آقای رزم حسینی می تواند برای خراسان رضوی داشته باشد، عنوان کرد: شاید برخی از کنندگانی که به آقای رزم حسینی رای ندادند، همین نگرانی را داشتند که ممکن است او به استان های خراسان رضوی و کرمان توجه ویژه تری داشته باشد. قطعا ما هم راضی نیستیم که در این خصوص نگاه ناعادلانه ای بین استان های کشور وجود داشته باشد.

محبی ادامه داد: به این دلیل که آقای رزم حسینی نسبت به خراسان رضوی تسلط بیشتری دارد و نسبت به مسائل این منطقه کاملا آگاه است. قطعا به وزارت رسیدن او کمکی برای حل مسائل استان خواهد بود اما در مجموع تصمیمات آقای رزم حسینی ملی است و توقع می رود به کل کشور به ویژه مناطق محروم توجه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1203

به "مصوبات مجلس در جهت بازگشت آرامش به اقشار آسیب پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات مجلس در جهت بازگشت آرامش به اقشار آسیب پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید