ویزای آمریکا: همسویی کوواکس با تحریم های آمریکا

به گزارش سفر به تایلند، ونزوئلا ضمن انتقاد از همسویی کوواکس با تحریم های یکجانبه آمریکا در دوره همه گیری، اعلام نمود: کاراکاس با وجود پرداخت 120 میلیون دلار هزینه کامل واکسن، از چندین ماه گذشته هنوز حتی یک دز واکسن به وسیله سازوکار سازمان جهانی بهداشت (کوواکس) دریافت نکرده است.

ویزای آمریکا: همسویی کوواکس با تحریم های آمریکا

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دلسی رودریگز معاون رئیس جمهوری ونزوئلا طی ویدئوکنفرانسی در دوره آموزشی فرهنگیان آمریکای لاتین گفت: در حالی که بیش از 236 میلیون دز واکسن به وسیله کوواکس به سایر کشور های دنیا ارسال شده است، ونزوئلا با وجود پیش پرداخت هزینه کامل 120 میلیون دلاری هنوز یک دز واکسن هم به وسیله کوواکس دریافت ننموده است.

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا با بیان اینکه این اقدام کوواکس حکایت از تحریم های ثانویه و جدیدی دارد، اعلام کرد: این اقدامات در حالی صورت می گیرد که دولت ونزوئلا توانست هزینه واکسن را به وسیله منابع رسمی پرداخت کند و به این ترتیب پیروز به شکست فرایند تحریم های اعاقتصادی از سوی آمریکا شد.

با این وجود، مقام ارشد ونزوئلا ابراز تاسف کرد که واشنگتن تحریم ها را دقیقا در زمان همه گیری تشدید نموده است. و کوواکس هم به شکایات دولت ونزوئلا با انواع توجیه و بهانه ها پاسخ داده است.

کوواکس حتی یک دز واکسن به کاراکاس تحویل نداده است

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا هم ژوئیه گذشته (تیر- مرداد) در پاسخ به عدم ارسال واکسن ها به وسیله مکانیسم سازمان دنیای بهداشت هشدار داد: کوواکس با این اقدام موجب شکست مردم ونزوئلا شده است و بعلاوه با سازوکار تأمین واکسن کرونای سازمان دنیای بهداشت (کوواکس) اتمام حجت کرد که یا سهم این کشور از واکسن های کوواکس را ارسال کند و یا آنکه مبلغ پرداخت شده را عودت دهد.

براساس اعلام رسمی دولت ونزوئلا، این کشور با بیش از 337 هزار مورد ابتلا از زمان شروع همه گیری، افزون بر چهار هزار مرگ و میر ناشی از بیماری همه گیر را ثبت نموده است.

براساس اطلاعات دانشگاه هاپکینز، این کشور آمریکای لاتین با این نوع اقدامات ظالمانه تنها پیروز به واکسیناسیون 11.7 درصد جمعیت خود شده است که فقط حدود 3.3 میلیون نفر آن ها دز دوم واکسن را دریافت نموده اند. واکسن هایی که کاراکاس از روسیه و کوبا و چین دریافت نموده است.

تحریم های آمریکا ونزوئلا را با مشکل خرید واکسن روبرو کرد و این کشور با وجود دسترسی به سیستم اقتصادی دنیای، به دلیل تحریم ها تنها با حمایت بعضی بانک های محلی توانست بخشی از هزینه های مرتبط با واکسن های کووید19 را پرداخت کند، زیرا این بانک ها از دایره تحریم ها خارج شده بودند.

این در حالی است که در بحبوحه کمبود واکسن در کشور های بیشتر آسیب دیده، سازمان دنیای بهداشت، کمیسیون اروپا و فرانسه طرح ایجاد کوواکس را به منظور همکاری دنیای برای تسریع و تضمین توزیع عادلانه واکسن در سراسر دنیا پیشنهاد دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1751

به "ویزای آمریکا: همسویی کوواکس با تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: همسویی کوواکس با تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید