(ویدئو) روحانی: فحش برای دولت و رییس جمهور است!

به گزارش سفر به تایلند، حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت از لایحه دولت برای بودجه سال آینده دفاع و به شدت از اصلاحات کمیسیون تلفیق مجلس انتقاد کرد.

(ویدئو) روحانی: فحش برای دولت و رییس جمهور است!

روحانی جلسه هیأت دولت با بیان اینکه دولت بهترین بودجه ای که می توانست تهیه و به مجلس تقدیم کرد، گفت: توقع ما این بود که بودجه روندی را طی کند و به تصویب برسد و مردم از آن بهره مند شوند، اما این که نمایندگان مجلس بودجه را تصویب نمایند یا ننمایند حق آنهاست.

رئیس جمهور اضافه نمود: اما در حین آنالیز دو ماهه بودجه در کمیسیون تلفیق حرف هایی زده شد، مصاحبه هایی شد، وعده هایی داده شد و تخریب هایی صورت گرفت که مورد انتظار ما نبود. یا بعضی رسانه ها یا نماینده محترمی در این باره حرف هایی را زدند که مورد انتظار ما نبود.

رئیس جمهور با تاکید بر این که در بودجه زحمت کشیدیم و انتظار ما این بود که بودجه در کمیسیون تلفیق کامل تر گردد، گفت: اما متأسفانه اهداف ما در بودجه مورد توجه نمایندگان محترم در کمیسیون تلفیق قرار نگرفت. هدف ما این بود که ارزش پول ملی را بالا ببریم که اگر سال آینده دلار 12، 14، 15 یا 16 هزار تومان شد بودجه لنگ نگردد. اگر بودجه را بر مبنای 17 هزار و 500 تومان ببندیم اگر قیمت پایین بیاید چطور می خواهیم اداره کنیم؟ این می گردد موهوم و درآمد غیر واقعی.

او تاکید نمود: خدا را گواه می گیرم تمام کوشش این است که با انتها دولت به دو آرزو برسیم یکی این که کشور از مسائل اصلی کرونا و از مسائل اصلی تحریم نیز عبور نموده باشد و در بودجه نیز همین را گفتیم.

روحانی افزود: وقتی به جهان علامت می دهیم که ارز 11 هزار و 500 تومان است همه جهان می فهمد که این پیغام یعنی چه و وقتی که ارز را متعادل می کنیم یعنی درآمد ارزی بیشتری را پیش بینی نموده ایم.

رئیس جمهور گفت: وقتی در بودجه نفت را 2 میلیون و 300 هزار بشکه در نظر گرفته ایم پیغام های مهمی را به جهان منتقل نموده ایم که بعضی متأسفانه به آن توجه ننموده اند.ما می خواستیم آینده مردم بهتر باشد، فراوری حرکت بهتری داشته باشد و جهش فراوری را ادامه دهیم.

رئیس جمهور گفت: ما نمی خواستیم در معادن طوری با مالیات های سنگین تعرفه گذاری کنیم که تعطیل گردد و ما نمی خواستیم برای محصولات پتروشیمی و فولاد مشکل پیش بیاید و بازار سرمایه دچار مشکل گردد و قیمت سوخت را برای صنایع عظیم کشور 5 برابر کنیم.

روحانی با بیان این که تورم شاخ و دم ندارد، اضافه نمود: ما بلد بودیم، اما نکردیم، زیرا این به معنای گرانی و تورم بود.

رئیس جمهور با اشاره به این که تصمیمات کمیسیون تلفیق روشن بود که چه می گردد و ما از این بابت نگران بودیم، گفت: من از این می ترسیدم که مصوبات کمیسیون تلفیق را صدا و سیما مرتب به مردم بگوید و بازار و اقتصاد را خراب کند و بالاخره این مصوبات تصویب نگردد و همین گونه هم شد.

روحانی با اشاره به این که دیروز مجلس به مصوبه کمیسیون تلفیق رأی نداد، اضافه نمود: اگر مصوبه کمیسیون تلفیق به دولت هم می آمد در دولت هم رد می شد، زیرا این ربطی به مصوبه دولت نداشت و زمین تا آسمان فرق می کرد و همه را به هم می ریخت.

رئیس جمهور توضیح داد: آثار این مصوبه اگر تصویب می شد بسیار خطرناک بود.

روحانی گفت: این که ماشین لوکس را از مناطق آزاد وارد سرزمین اصلی کنیم و بعد یک رانت عظیم را درست کنیم ما هم بلد بودیم، اما نمی خواستیم و نکردیم، زیرا نمی خواستیم رانت بوجود بیاید.

رئیس جمهور اضافه نمود: معیشت مردم برای ما مهم است و معتقدیم این که ارز 4 هزار و 200 تومانی باید به تدریج تغییر کند شعار نیست که یک دفعه آن را تغییر دهیم.

روحانی گفت: بعضی ها مصاحبه می نمایند که من از آن حیرت می کنم که 4200 را برای آن جنس حساب می نمایند و بعد ضرب می نمایند و می گویند این قیمت از بازار گران تر است. مگر طرف که جنس می آورد فقط 4200 را می دهد، اصلا می دانید نقل و انتقال ارز با توجه به تحریم ها 10 تا 15 درصد خرج دارد؟

رئیس جمهور اضافه نمود: حمل و نقل، کشتی، گمرک و عوارض را کنار می گذارند و فقط 4200 را حساب می نمایند.

او تاکید نمود: بعضی اجناس در بازار گران است که به غلط گران است و ما باید نظارت دقیق تر کنیم، اما با تغییر یکباره 4200 مردم با مشکل روبرو می شوند.

شکست ترامپ بعضی را ناراحت نموده است

رییس جمهور با اشاره به ماجرای آنالیز لایحه بودجه سال 99 در مجلس دهم اضافه نمود: اینکه چه کار کنیم، عین این مسئله را سال قبل هم داشتیم که کلیات لایحه بودجه رد شد که رئیس مجلس گفت تغییرات کمیسیون تلفیق رد شده است و لایحه بودجه دولت آنالیز شد. چرا این کار انجام نشد؟ پارسال هم این کار را کردند. مجلس عوض شده ولی قانون و آیین نامه همان سال است. امروز دولت نظر خود را به مجلس اعلام می نماید پارسال هم همین داستان بوده و رویه اینچنین بوده است و استنباط خود را از قانون و مجلس اعلام می کنیم.

روحانی با بیان اینکه درست نیست سردارانی در میدان جنگ در برابر دشمنان باشد و عده ای پشت دشمنان علیه این سرداران سنگر بگیرند، عنوان نمود: همه باید یاری نموده و ما را یاری نمایند. ما روزهای سختی را پشت سر می گذاریم. ما داخل یک جنگ هستیم. اگر کسی باور ننموده، باید در افکار خود تجدیدنظر کند. مگر می گردد جنگ را انکار کرد؟ شکست ترامپ بعضی را ناراحت نموده است. مگر می گردد جنون و قانون شکنی ترامپ و جنگ تحمیلی را انکار کرد؟

او با تاکید بر اینکه انکار دشمنان ننگ بوده و به ضرر کشور است، اضافه نمود: مسائل را می دانند که بخش اعظم آن به خاطر تحریم است ولی یک جمله هم نمی گویند. بعضی از آنها فحش به آمریکا نمی دهند، تازه ادعای ضدآمریکایی بودن را هم دارند. فحش برای دولت است، فقط بلدند به رئیس جمهور فحش بدهند. ما یک دولت و ملت هستیم.

رییس دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه در این شرایط سخت تحریم باید از تحریم ها فرصت بسازیم، بیان نمود: اینکه شرکت های دانش بنیان به 5700 شرکت رسیده اند در حالی که در شروع دولت 50 شرکت بودند، از فرصت تحریم ایجاد شدند. اگر این تحریم نبود، بعضی از این عزیزان شاید انگیزه نداشتند. کرونا معظل بود اما امروز چقدر از افراد در ساخت واکسن، دارو و تجهیزات یاری می نمایند؟

منبع: فرارو
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 1437

به "(ویدئو) روحانی: فحش برای دولت و رییس جمهور است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) روحانی: فحش برای دولت و رییس جمهور است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید