پیش شرط برداشتن قرنطینه؛ تست سریع، ردیابی ویروس، فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش سفر به تایلند، متخصصان انگلیسی معتقدند اگر قرار است شرایط قرنطینه ای برداشته شده و افراد به مرور بر سر کارهای خود بروند باید تست های سریع، ردیابی ویروس و فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یک برنامه اصلی دنبال شود وگرنه شرایط خراب خواهد شد.

پیش شرط برداشتن قرنطینه؛ تست سریع، ردیابی ویروس، فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش خبرنگاران دکتر، نیما فاتح و دامون افضلی در سیزدهمین مطلب مربتط با اقدامات کشورها در خصوص کرونا، اینبار یادداشت راوِنا مِیسن، قائم مقام دبیر سیاسی گاردین را ترجمه و در اختیار خبرنگاران قرار داده اند در این یادداشت به شروط لازم برای لغو محدودیت های رفت وآمدی در شرایط شیوع کرونا اشاره شده است. این یادداشت با عنوان متخصص ارشد کرونا: لزوم تست وسیع و ردیابی ویروس‘ برای تغییر شرایط منع تردد‘ پنجشنبه 28 اسفند منشتر شده است.

دولت بریتانیا باید برنامه ریزی برای خروج از منع ترددِ ناشی از کروناویروس را تسریع کند، چون ردگیری تماس های مبتلایان، تست گیری و فاصله گذاری اجتماعی، به مدت نامعلومی‘، تا زمان کشف یک واکسن، لازم خواهد بود؛ این ها را نیل فرگوسن، یکی از مهم ترین اپیدمی شناس های مشاور دولت، گفته است.

فرگوسن، که تیم او در ایمپریال کالج با تهیه یک مدل پردازیْ موجب [تغییر سیاست] دولت به سوی منع تردد شد، می گوید داده ها نشان می دهد موارد ابتلا رو به کاهش است ولی زندگی، فوراً، پس از کاسته شدن از محدودیت ها، به شرایط عادی برنمی شود.

درحالی که وزرای بریتانیا آماده می شوند منع تردد را به سه هفته گسترش دهند، توجهات حالا به سوی این مسئله معطوف می شود: حالا که ممکن است از محدودیت ها کاسته شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

روز چهارشنبه وقتی در مصاحبه یی تلویزیونی از مت هنکوک، وزیر بهداشت، خواسته شد که استراتژی خروج بریتانیا را توضیح دهد، واکنش خشم آلودی بروز داد و گفت: همه می خواهند بدانند آینده چطور خواهد بود. پرسش [اصلی ولی] این است که این بحران را چطور، به بهترین شکل، پشت سر بگذاریم و چطور میزان [مرگ ومیر و موارد ابتلا] را پایین بیاوریم‘.

او افزود: مسئله این است: نحوه اطلاع رسانی ما، در مقام دولت و وزرا، تأثیر مستقیمی بر مبتلایان مان و مردمی که می میرند دارد. به همین دلیل است که به وضوح به مردم می گوییم باید در خانه بمانند... د. چون این کار زندگی شان را نجات می دهد. پیام اصلی ما این است و این تأثیر مستقیمی بر تعداد افرادی خواهد داشت که توصیه های ما را دنبال می کنند. دانشمندان می توانند هر چه میل شان است بیان کنن، تحلیل گران می توانند هر چه دل تنگ شان می خواهد بگویند، ولی ما با درگیرشدن با این ویروس همه سعی مان را خواهیم کرد‘.

فرگوسن می گوید دولت باید هر چه سریع تر طرحی برای آنچه پس از برداشته شدنِ بخشی از محدودیت ها رخ می دهد، تهیه می کند، ولی واقعیت آن است که برنامه ریزی بیشتری برای برگزیت وجود دارد [تا برای خروج از این وضع].

شمار افرادی که تا به امروز در بریتانیا و آمریکا از کوویدـ 19 مُرده اند نشان می دهد میزان مرگ ومیر روزانه در این دو کشور ممکن است به اوج خود رسیده باشد

روزهایی که بطور متوسط سه مورد فوت در روز اتفاق افتاده است

فرگوسن به برنامه Today رادیوی 4 بی بی سی گفت: بحث های زیادی هست. باید سریع تر اقدام کرد. من اطلاع دقیقی از آنچه در دولت می گذرد ندارم، ولی ضروری است تصمیم گیری ها تسریع شود. ضروری است یک زیرساخت، یک ساختار فرماندهی و نظارت، یک سازمان نو برپا کنیم. یادآور می شوم که ما در دولت برای برگزیت اداره یی برپا کردیم. البته آن هم یک مسئله ملی فوری بود ولی حالا با چیزی روبرو ایم که حتی از برگزیت هم گسترده تر است. هنوز هم هیچ چیزی که بر آن سطح از سازماندهی دلالت کند، به چشم ام نمی خورَد. به اقدامات سریع تری نیاز داریم‘.

گاردین روز چهارشنبه گزارش داد هنوز هیچ برنامه مرکزی برای خروج از منع تردد وجود ندارد، علی رغم این که وزرا ایده های متغیری درباره این که نخست محدودیت های چه بخشی از جمعیت رفع شود دارند: از جمعیت جوان تر تا ایمنی یا بخش های مختلف اقتصاد.

فرگوسن می گوید ضروری است همین حالا از محدویت ها کاسته شود: ما مجبور خواهیم بود که برخی سطوح فاصله گیری اجتماعی را برای مدت نامعلومی، تا زمانی که به یک واکسن برسیم، ادامه دهیم‘.

به گفته او ضروری است قاطعانه بر افزایش تست گیری و ردگیری تماس های مبتلایان تأکید کنیم‘.

او ضمن اشاره به مدل پیروز کره جنوبی در سرکوب موج های بعدی شیوع، استدلال می کند باید زیرساخت عظیمی برای تست گیری و ردگیری تماس های مبتلایان برپاشود تا بتوانیم بدون پیک های بیشتر، منع تردد را برداریم: ارزیابی های ما نشان می دهد بدون چنین زیرساختی، کار زیادی از دست ما برنمی آید. در صورت فقدان این زیرساخت، اگر تمهیدات [کنترلی] را خیلی زود برداریم، شاهد بازگشت دوباره انتقال بیماری خواهیم بود. ‘

نظرات فرگوسن حاکی از آن است که به عقیده او بریتانیا برای پرداختن به نگرانی متخصصان سلامت عمومی باید به استراتژیِ مهار برشود؛ سیاستی که در اوایل این پاندمی توسط نخست وزیر و مشاوران علمی و پزشکی ارشد او کنار گذاشته شد.

جرمی هانت، وزیر سابق بهداشت، یکی از افرادی است که هفته هاست استدلال می کنند تست فراگیر جمعی و ردگیری تماس های مبتلایان ضروری است؛ در حالی که دولت در آن مرحله اصرار داشت مهم ترین استرتژی چیزی جز تست پادتن برای اثبات ایمنی نیست. حالا ثابت شده نتایج تست پادتن چندان دقیق نیست.

وزرای بریتانیا از اوایل ماه مارس تلاش کرده اند تا تعداد تست ها را بالا ببرند و هدف شان این است که تا میانه آوریل به 25 هزار تست در روز و تا پایان ماه به 100 هزار تست در روز برسند. هنکوک روز چهارشنبه هدف گذاری برای 25 هزار تست روزانه را ردّ کرد، ولی پنجشنبه مدعی شد دولت به کمک مراکز جدیدِ خدمات سواره [drive-through centers؛ مراکزی که از مردم، بدون این که از خودروهای شان خارج شوند، تست می گیرند. م.] برای کارکنان NHS [سرویس سلامت همگانی بریتانیا] به قابلیت انجام 25 هزار تست در روز دست یافته است.

  • این مقاله ترجمه یی است از:

https://www.theguardian.com/world/2020/apr/16/uk-needs-lockdown-exit-strategy-says-key-coronavirus-adviser#maincontent

از این مترجمان منتشر شده است:

دکتر نیما فاتح، پزشک و فارغ التحصیل مدیریت سلامت | دامون افضلی کارشناس علوم اجتماعی

  • چهار راه ممکن برای پایان دادن به بحران کرونا
  • تجربه نروژ در مدیریت کرونا | چرا قرنطینه را شکستند | مهار ویروس با تست و رصد
  • هلند؛ نسخه تعدیل شده ایمنی جمعی | کنترل هوشمند تردد
  • انگلیس چگونه خطای کرونایی خود را اصلاح کرد | درس هایی که باید گرفت
  • الگوی آلمانی مقابله با کرونا
  • آن شهر ایتالیایی چطور بر کرونا غلبه کرد ؛ تست جامع، شناسایی ناقلان خاموش
  • فاصله گذاری اجتماعی دوای کرونا نیست | این یک جنگ چریکی است | چه کسی گفته تغییر فصل کرونا را کم می کند؟
  • چرا شروع مجدد کسب وکارها در شرایط فعلی خطرناک است؟
  • کرونا و تجربه اردن در منع عبور و مرور
  • ریاضیات مرگ و زندگی؛ رابطه مدل های آماری در سیاستگذاری بیماری ها واگیر
  • مقاله ای از فریدمن؛ کرونا از منظر راست گرایان
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: thailandnet65.ir شناسه مطلب: 912

به "پیش شرط برداشتن قرنطینه؛ تست سریع، ردیابی ویروس، فاصله گذاری اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش شرط برداشتن قرنطینه؛ تست سریع، ردیابی ویروس، فاصله گذاری اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید