هوش مصنوعی

پیش بینی جالب هوش مصنوعی درباره نتایج پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

نتیجه بازی های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به وسیله هوش مصنوعی پیش بینی شد. پرسپولیس در گروه E لیگ قهرمانان با تیم های النصر، الدحیل و استقلال تاجیکستان هم گروه است که به گروه مرگ این دوره از مسابقات لقب گرفته است.

6 شهریور 1402

جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، به منظور اشتغال زایی و مهارت افزایی دانشجویان و دانش آموختگان و برقراری ارتباط میان صنعت پزشکی و مهندسی و نیز یاری به ورود ابزارهای هوش مصنوعی به صنعت سلامت، مسابقه ای...

8 آذر 1401

کوالکام از پردازنده اسنپدراگون 782G رونمایی کرد

کوالکام به تازگی از پردازنده اسنپدراگون 782G به عنوان جانشینی برای پردازنده اسنپدراگون 778G پلاس رونمایی نموده است.

2 آذر 1401

راز چگونگی ساخت تار عنکبوت کشف شد

پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز طی آنالیز هایی که نتایج آن اخیراً در دسترس قرار گرفته، پیروز شدند با استفاده از فناوری دید در شب و هوش مصنوعی، تمام حرکات عنکبوت در هنگام تار سازی را رصد نمایند و بدین ترتیب رمز و راز چگونگی ساخت تار عنکبوت به وسیله این...

22 دی 1400

هندزفری های بی سیم هواوی؛ متنوع و جوابگوی تمام نیازها

هواوی در کنار تولید گوشی های هوشمند و تجهیزات مخابراتی، یکی از سازندگان بزرگ هدفون و ایرباد بوده و محصولات متنوعی را تحت مدل های FreeBuds و FreeLace روانه بازار کرده است. هندزفری های بی سیم هواوی جزء محصولات خوش قیمت و باکیفیت بازار محسوب می شود؛ اما کدام مدل...

4 تیر 1400

چین بودجه تحقیق و توسعه خود را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزموچاینا، چین تصمیم دارد در 5 سال آینده، سالانه سرمایه گذاری خود در بخش تحقیق و توسعه را 7 درصد افزایش دهد.

19 فروردین 1400

سوفیا؛ ربات 3 ساله ای که با هوش خود جهان را تغییر می دهد!

در حال حاضر سوفیا قادر به تقلید و تکان دادن هر عضله در چهره اش است و این توانایی سوفیا را قادر می سازد تا احساس شادی، غم و اندوه، کنجکاوی، سردرگمی، تفکر، سرخوردگی و دیگر احساسات را تنها با انجام بعضی حرکات، در صورتش ایجاد کند.

14 آبان 1399

حفظ محیط زیست در چین به کمک فناوری

دانشمندان چینی از ابزارهای پیشرفته ای استفاده می کنند تا سعی کنند گونه های در معرض خطر مانند گل مروارید سبز را از خطر حفظ کنند.

15 مرداد 1399

روبات هوشمندی که به طور اتوماتیک ساختمان را نقاشی می نماید

روبات های بسیاری در دنیا وجود دارد که کار رنگ کردن دیوارها را انجام می دهند، در این مطلب با روبات هوشمندی آشنا شوید که به هوش مصنوعی مجهز است و به صورت تمام اتوماتیک یک خانه را رنگ می نماید.

12 خرداد 1399

مقابله کانادا با خودکشی با یاری هوش مصنوعی

کانادا برنامه ای را به طور آزمایشی به اجرا گذاشته تا افرادی که به دنبال خودکشی هستند را به وسیله شبکه های اجتماعی شناسایی نموده و به آنها یاری کند.

29 فروردین 1399

آینده همگام با فناوری نورالینک! ، سومین شماره از گاهنامه علمی کادر منتشر شد

به همت انجمن علمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سومین شماره از گاهنامه علمی کادر منتشر شد.

8 آذر 1398

عاملی: کیفیت فرهنگ یک جامعه بستگی به کیفیت ارتباطات آن جامعه دارد

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: کیفیت فرهنگ و کیفیت یک جامعه بستگی به کیفیت ارتباطات آن جامعه دارد و اگر ارتباطات بین فردی و بین فرهنگی از ظرفیت بزرگی برخوردار باشد، آن فرهنگ بزرگ و متعالی خواهد بود و عضویت فرهنگی افراد منجر به احساس تعلق...

24 آبان 1398

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از قابلیت گفتگوی گروهی آیفون تا روشهایی برای حفظ باتری گوشی

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

23 مهر 1398

امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز ملی فضای مجازی و مگفا

تفاهم نامه همکاری میان مرکز ملی فضای مجازی و مگفا با هدف ارتقای سطح تعاملات و همکاری های فعال و موثر علمی در زمینه های کاربردهای فناوری نوین صورت گرفت.

20 مهر 1398

عرضه پردازنده های جدید ای آر ام برای استفاده در گوشی ها

شرکت ای آر ام که به علت فراوری تراشه های پیشرفته مورد استفاده در گوشی های هوشمند شهرت دارد، از فراوری نسل جدیدی از پردازنده های مرکزی و پردازنده های گرافیکی خبر داده است.

5 مرداد 1398

هوش مصنوعی گوگل برای سلفی های شما شعر می سراید

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، شعر سروده شده به صورت محو بر روی تصویر سلفی کاربر و چهره وی نمایش داده می گردد تا وی در صورت تمایل از آن استفاده کند.

26 تیر 1398